Urbaser convenç el Govern Municipal amb la seva defensa sobre el cas Las Vegas

las vegas web

L’Ajuntament de Calella ha estimat les al·legacions presentades per Urbaser, l’empresa concessionària del servei municipal de recollida de la brossa i de la neteja viària, confirmant que va procedir correctament en la gestió que va fer dels residus que l’hotel Las Vegas va dipositar als seus contenidors de separada i que van donar peu a una de les polèmiques de l’estiu. Es va difondre un vídeo on es veia com els treballadors ho abocaven tot dins el camió de rebuig. Aquest matí s’ha donat a conèixer que es donen per bones les explicacions de l’empresa de la brossa, que s’ha defensat assegurant que dins dels contenidors hi havia fraccions barrejades impossibles de tractar de forma separada, com és obligació dels industrials. Es tanca un expedient i se n’obre un altre, el que fa referència a l’actuació de l’establiment hoteler. Els procediments no s’han tramitat en paral·lel.

Primer dels expedients resolts en el cas dels contenidors de la brossa de l’hotel Las Vegas, aquest estiu passat. El Govern Municipal ha informat que Urbaser, l’empresa a qui s’ha concessionat el servei, va actuar correctament abocant el contingut dels diferents contenidors de separada al camió de residus. El tinent d’Alcaldia Albert Torrent ha explicat que ha pogut acreditar que dins hi havia fraccions barrejades i que no es podia tractar de cap altra manera.

El que es veia a les imatges era l’abocament d’uns residus en un camió que no tocava, però l’empresa ha pogut demostrat que dins els contenidors hi havia una barreja. I això no pot anar en un altre lloc que no sigui el rebuig (…) Ho ha demostrat amb escrits, les declaracions dels treballadors, i els informes interns de la gestió que va fer aquell dia.

Torrent ha recalcat que l’expedient obert arran de la publicació del vídeo fa referència únicament i exclusiva als fets que s’hi recullen.

El procediment ha anat a càrrec de personal de l’Ajuntament de Calella, que s’ha encarregat de recollir informació i les argumentacions de la pròpia empresa, emetent un informe final que el Govern Municipal ha acabat validant. Ara se seguiran els mateixos passos amb l’altra part implicada. No s’han tramitat els expedients en paral·lel però això no implica, segons Torrent, que també es puguin atendre les al·legacions que pugui presentar Las Vegas.

No es podia fer a dues empreses a la vegada. Ara s’ha enviat la comunicació a l’Hotel, que podrà fer les seves aportacions i se seguirà el mateix procés: s’estudiarà i es donarà la resolució. El que no podem presumir és que no se li donarà la raó. Hem d’esperar que ells exposin les seves motivacions per resoldre l’expedient.

En tot cas, la resolució del primer expedient sobre el cas assenyala Las Vegas com a responsable d’haver fet una mala separació dels residus i que Urbaser no va poder actuar de cap altra manera.

Sigui com sigui, l’Ajuntament de Calella encarregarà una auditoria sobre el servei de recollida de la brossa i la neteja de la via pública, en compliment d’un mandat plenari. Va ser una iniciativa dels comuns que totes les forces polítiques van aprovar, sense excepció. Torrent ha dit que el Govern Municipal està convençut que Urbaser està complint amb la recollida dels residus i el tractament que hi dona.

Estem totalment tranquils perquè no depèn només de l’empresa. Hi ha la junta de residus comarcals que és on s’aboquen i Urbaser, si ho fes malament, no podria amagar-los i els hauria de portar a un altre lloc, i en quedaria constància.

La percepció sobre el servei de neteja viària és diferent. L’executiu local considera que hi ha marge de millora i anuncia que s’implementaran mesures durant el primer trimestre del 2021. Amb tot, Torrent exposa que això no significa que Urbaser estigui desatenent les seves obligacions contractuals.

En relació a la denúncia que fa la CUP sobre una mala praxis per part de l’empresa en la gestió dels serveis que té concessionats, Torrent –de qui n’han demanat la dimissió– ha respost:

Jo, que soc el responsable de l’empresa, no tinc constància que la CUP tingui cap mena d’inquietud sobre aquest assumpte. No m’ho ha fet saber ni tampoc m’ha manifestat el seu interès per parlar amb l’empresa. Continuem treballant malgrat la pressió que està rebent el personal, perquè no hem d’oblidar que darrera de tot plegat hi ha persones que viuen d’una feina. Inclús, hi ha partits que els han arribat a coaccionar.

Torrent ha evitat respondre a la petició expressa perquè plegui que va fer la representant de l’assemblea local de la CUP, Marina Juhé, aquest dilluns al matinal de Ràdio Calella TV.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

  Accepto la política de privacitat