Alerta per l’increment del consum de begudes energètiques entre els joves

Gairebé la meitat dels joves d’entre 14 i 18 anys reconeix consumir regularment begudes energètiques. Per a molts, s’ha convertit en un hàbit abans d’anar al gimnàs o afrontar un examen, i fins i tot hi ha qui ho barreja amb l’alcohol. La moda, la publicitat i algunes falses creences estan blanquejant els efectes nocius sobre la salut d’aquest tipus de begudes que tenen un alt contingut en cafeïna, sucres i altres substàncies com la taurina, l’inositol o vitamines. L’Agència Catalana de l’Alimentació adverteix que poden provocar insomni, nàusees, tremolors o trastorns psico-comportamentals, a més d’arrítmies o taquicàrdies, i que el consum regular pot causar dependència física. Estan desaconsellades específicament en el cas d’infants i adolescents. L’Oficina Jove Maresme ha dissenyat una campanya informativa per conscienciar el col·lectiu, que recull el testimoni de nois i noies de la comarca. “Que no et venguin la llauna!” es complementa amb una exposició que es podrà visitar en els municipis que hi estiguin interessats.

L’Oficina Jove del Maresme llança la campanya Que no et venguin la llauna! per sensibilitzar els nois i noies de la comarca dels perills del consum de begudes energètiques. S’ha publicat un vídeo on algun d’ells expliquen si en beuen o no, i si coneixen realment quines substàncies contenen i quins efectes provoca. S’inclouen les respostes que els dona el nutricionista Miquel Paredes.

L’objectiu de la campanya és afavorir els hàbits saludables i despertar l’esperit crític davant dels missatges publicitaris que promouen falsos mites a l’entorn de les begudes energètiques. S’ha creat la pàgina web Que no et venguin la llauna, pensada també com a recurs pedagògic per a entitats i professionals que treballen amb adolescents i joves. La campanya es presentarà demà divendres a l’Espai Jove de Can Jalpí, a Pineda de Mar, i es complementa amb una exposició que es podrà visitar en aquells municipis del Maresme que hi estiguin interessats.

Tot el material gràfic i visual de la campanya (vídeo, plafons, cartell, flyer, il·lustracions…) ha estat elaborat per Rafa Aguilera i Maria Agüero, dos joves inscrits al Mapa de Joves Artistes del Maresme.

A més del Consell Comarcal del Maresme i l’Ajuntament de Mataró, participen en el projecte: l’Agència Catalana de la Joventut i la Xarxa Nacional d’Emancipació Juvenil, l’Ajuntament d’Argentona, l’Ajuntament de Pineda de Mar, el Consell Esportiu del Maresme, l’Institut Català de la Salut, la Subdirecció General d’Addiccions, VIH, ITS i Hepatitis Víriques, i els Ajuntaments de Calella, Malgrat de Mar, Palafolls i Tordera, a través del Servei Intermunicipal LA RULA.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *