Calella comparteix l’experiència de gestió de l’Ironman en un congrés turístic

Ironman BCN, el mes passat

Calella ha participat al Congrés Internacional de Turisme Familiar compartint l’experiència de l’Ironman Barcelona com a esdeveniment que vincula els valors de l’esport i els atractius i serveis que ofereix la nostra destinació turística per a les famílies. El tinent d’Alcaldia responsable de les àrees de Ciutadania, Patrimoni Cultural i Esports, Xavier Arnijas, va fer de ponent a la taula rodona titulada “Turisme familiar & actiu”, en el marc de la qual va exposar que la prova esportiva porta a Calella, i fora de temporada, un perfil de turista amb poder adquisitiu mig-alt.

Per Calella, l’Ironman Barcelona no és només un esdeveniment que s’ha de vincular a la certificació esportiva de la destinació turística. L’entén també com una cita que requereix d’infraestructures i de serveis per atendre les necessitats dels turistes que viatgen en família. De fet, el participant tipus del triatló internacional que té lloc a la ciutat acostuma a desplaçar-se amb parella i amb fills, i programa una estada que perllonga uns dies més al que és pròpiament el dia de la competició. Una tendència que s’ha confirmat en aquesta darrera edició, la d’octubre del 2015, quan el nombre de participants internacionals va arribar al 90% del total de 2.700 triatletes inscrits.

Xavier Arnijas, tinent d’Alcaldia responsable de les àrees de Ciutadania, Patrimoni Cultural i Esports, va exposar aquests elements en el marc de la taula rodona “Turisme familiar & actiu” que va tenir lloc dijous passat amb motiu del Congrés Internacional de Turisme Familiar.

“A Calella ho tenim molt clar: molts dels esportistes venen amb les famílies i els fills. Cada vegada és més evident, per exemple, amb l’Ironkids, on hi ha molta participació de nens estrangers, o amb l’Irongirls, de la qual se’n va fer una prova pilot a Calella i va ser un èxit, que també va confirmar que hi ha tota la família al darrera”, ha comentat el tinent d’Alcaldia de l’Ajuntament de Calella.

En declaracions a Ràdio Calella TV, Arnijas ha indicat que l’experiència local en l’organització de l’Ironman Barcelona desperta curiositat per la capacitat de teixir complicitats entre administracions i el propi territori amb un objectiu comú, i sumar-hi l’esforç de desenes de voluntaris que desenvolupen un paper fonamental en l’organització.

Un altre dels elements que el tinent d’Alcaldia va aportar al congrés és el poder adquisitiu de l’esportista que participa al triatló internacional Ironman Barcelona, que provoca que els establiments d’allotjament de la ciutat pengin el cartell de complet, generant negoci en poblacions veïnes, i omple bars i restaurants.

“Ens hem emplaçat amb l’empresa Ironman a fer un estudi exhaustiu de l’impacte global que generen les dues proves anuals, no només a Calella sinó per a tot el territori”, ha comentat el responsable polític d’esports de l’Ajuntament de Calella, qui apunta però que es disposen de dades prou indicadores. “Cada triatleta ve acompanyat per 2,5 persones, si això ho multipliquem pel nombre d’atletes ens n’anem a un volum de gent allotjada molt important. També sabem que de mitjana, per a l’Ironman d’octubre, es fan entre 4 i 5 pernoctacions per persona, tenint en compte que el 90% dels atletes i acompanyants són de fora de l’Estat espanyol”, ha assenyalat Arnijas. “Aquí hi ha una despesa enorme de desplaçaments, allotjament, desplaçaments interns i altra despesa en comerços”, ha afegit.

Des de Calella es feliciten pel creixement que el triatló internacional ha anat experimentant en els últims anys, reforçat amb l’aterratge de la marca Ironman. El fenomen continua sorprenent i, segons ha confirmat Arnijas, de cara a l’edició d’octubre del 2016 ja hi ha 2.400 inscrits.

Calella és una destinació de turisme familiar certificada des del 2004, que ostenta alhora la marca de turisme esportiu. En el Congrés Internacional de Turisme Familiar que es va celebrar al centre de convencions de Port Aventura es van reunir les 22 destinacions i part de les 700 empreses certificades que hi ha al país. En el marc de les jornades, el secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, Pere Torres, va explicar que segons el 70% de les famílies que visiten el país decideixen tornar l’any següent. Fan estades mitjanes de 5 dies.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *