Calella en Comú i Cs difereixen en la seva valoració de la inversió feta amb la Volta

El tancament del cicle de col·laboració entre l’Ajuntament de Calella i l’organització de la Volta Ciclista a Catalunya també ha estat valorada pels altres dos partits de l’oposició que encara no s’hi havien pronunciat. La qüestió passa per determinar si la inversió que s’ha fet ha tingut o no retorn per a la ciutat. Calella en Comú s’alinea amb Esquerra i la CUP i diu que una aposta d’aquestes característiques hauria d’estar precedida o acompanyada d’una actuació sobre el terreny que destaqui la ciutat com a referent en l’ús i la pràctica esportiva amb la bicicleta. A l’altre extrem se situa Cs, que considera que sí se n’han obtingut beneficis, a nivell econòmic i de màrqueting turístic.

Els comuns lamenten que, al fil de l’aposta per la Volta, Calella no hagi treballat prou per posicionar-se com a territori pedalable, com sí ho ha fet Girona sense haver subvencionat la prova ciclista. El regidor Josep Maria Juhé exposa que amb el mig milió d’euros invertits –segons els seus càlculs– s’haguessin pogut fer moltes actuacions per afavorir l’ús de la bicicleta, per part dels locals i dels visitants.

Que tinguem un dia de glòria, amb tothom content de veure les bicicletes a casa, però que això no es manifesti al llarg de l’any amb ús regular de la bicicleta i no es manifesti amb la visita de gent que utilitza la bicicleta, tenint un territori plana i muntanyes a prop que permeten excursions amb BTT per Can Carreres o Sant Andreu, les inversions cauen en sac buit.

Aquesta és la base que Calella en Comú considera prioritària per mantenir l’aposta per a grans esdeveniments. Segons Juhé, sí es compleix amb l’IRONMAN.

A partir de la iniciativa privada, amb l’IRONMAN tenim possibilitats de fer activitats durant tot l’any (…) És un bon exemple de com un gran esdeveniment, que requereix d’un esforç local, pot donar recursos durant tot l’any.

Juhé era alcalde quan Calella va acollir la primera edició del triatló internacional de mitja i llarga distància, llavors sota la marca Challenge Costa de Barcelona-Maresme. Ara la prova porta el segell IRONMAN.

Per Cs, la garantia que la inversió per la Volta ha tingut retorn la tenen els empresaris turístics locals. Tant del sector de l’allotjament, com de la restauració o el comerç. El regidor Guillermo Gomis ha parlat aquest matí a la ràdio de beneficis econòmics i de màrqueting turístic. Per exemple, pel fet que s’hagi anomenat Calella a molts mitjans de comunicació associant-la a grans noms del ciclisme internacional.

Sempre aporta alguna cosa, ja sigui a nivell econòmic o de màrqueting. Aquest any ha anat més dirigit al màrqueting perquè les restriccions han minvat una mica la presència de gent. Però penso que la trobarem a faltar, i s’ha de tenir en compte la situació actual a l’hora de fer-ne una valoració.

Gomis ha fet seves les paraules de la presidenta de l’ATC, Sònia Hernández, que assegurava que el sector hoteler trobarà a faltar la Volta a partir de l’any vinent, quan ja no aculli l’etapa inaugural de la prova ciclista.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *