Calella en Comú reclama un pressupost estratègic per afrontar les urgències del 2021

tejada00000000

Reforçar el teixit productiu local, millorar l’atenció a les persones vulnerables i lluitar contra el canvi climàtic són els tres eixos estratègics que, segons Calella en Comú, hauria de contemplar el pressupost del 2021. Les seves propostes van en aquesta línia. Els comuns lamenten que hagin tingut una acollida “freda” per part de l’executiu de Montserrat Candini, que perceben continua girant l’esquena a la participació i entesa amb la resta de partits de l’oposició.

El regidor portaveu de Calella en Comú, Sebastián Tejada, ha explicat avui a Ràdio Calella Tv que la negociació pressupostària s’ha reduït a una sola reunió en la que van poder presentar les seves propostes. No n’han tingut retorn tot i que de cara a la setmana vinent s’ha convocat la comissió informativa prèvia a la celebració del Ple Municipal, que tindrà lloc el dijous 25 de febrer.

El Govern ha format un projecte de pressupost sense comptar amb cap partit de l’oposició. Estem en aquest punt. Hem explicat les nostres propostes i estem esperant una resposta, confiem que abans de la reunió de la comissió informativa de la setmana vinent puguem tenir-la.

Per a la negociació dels comptes del 2021, els comuns han recuperat algunes de les propostes que porten setmanes i mesos defensant per atacar els efectes de la crisi pandèmica. Des d’obrir una oficina per facilitar la tramitació de l’Ingrés Mínim Vital, la mobilització del parc d’habitatges buits, l’elaboració d’un Pla de manteniment de rieres i camins forestals, i la contractació d’un tècnic de Medi Ambient. A més de la creació d’una agència de promoció econòmica que doni valor el teixit productiu local i el prepari per als nous reptes d’un món cada cop més globalitzat.

La idea de Calella en Comú és que aquest nou organisme es creï sota el paraigua de l’actual Gestvia i sigui molt més ambiciós del treball que fins ara ha pogut fer l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament.

L’Ajuntament té un departament de promoció econòmica que es dedica bàsicament a tramitar plans de la Diputació, el Consell Comarcal… Però nosaltres plantegem una agència amb actitud proactiva que surti a al recerca de recursos i programes, que busqui talent per posar-lo a disposició del sector productiu. I per això, creiem que fa falta una estructura especialitzada.

Tejada assegura que la creació d’aquesta agència no suposaria una inversió molt elevada però que, en tot cas, quedaria sobradament compensada pel rendiment donaria.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

  Accepto la política de privacitat