Calella reclama a Adif que suprimeixi els passos a nivell del tren

El Ple de l’Ajuntament de Calella ha aprovat en bloc demanar a Adif que faci efectiva la supressió dels passos a nivell que hi ha al municipi, garantint sempre, això si, l’accés a la platja als vehicles d’emergències o de gran tonatge. També van acordar reclamar una remodelació de tots els passos soterranis perquè siguin plenament accessibles, a més de l’estudi de noves localitzacions per nous accessos i la possibilitat de modificar el traçat de la via del tren perquè passi per l’interior. La moció, presentada per Esquerra, va comptar amb el suport de totes les forces polítiques de l’arc plenari.

Des d’Esquerra recorden que l’any 2008 Adif ja va licitar per 930.000 euros la redacció de l’estudi per buscar alternatives als passos a nivell. Comptava en suprimir 22 passos a tot Catalunya, entre els quals hi ha els dos de Calella. Una supressió prevista pel període 2026-2030. És per això que ara els republicans han tornat a reclamar la supressió efectiva d’aquests passos a nivell i que tot l’estudi i execució es faci en coordinació amb l’Ajuntament de Calella. També reclamen que dins d’aquest projecte s’abordi la situació dels passos a nivell entre Sant Josep i Sant Joan, i Ànimes i Sant Pere. Xavier Ponsdomènech exposava en el Ple d’ahir la necessitat de millorar l’accés a la façana marítima.

El motiu d’aquesta moció va en la lògica d’Esquerra de la mirada llarga de ciutat i la millora de l’accés a la façana marítima. Som una ciutat turística, presumim d’això, però no podem presumir de l’accés que tenim a la façana marítima. Volem continuar fent de Calella una ciutat acollidora.

Des de Ciutadans van aplaudir la presentació del text. El seu regidor Guillermo Gomis va assegurar que com a ciutat cal actualitzar-se i evolucionar, i que els passos soterrats haurien de ser plenament accessibles en ple 2021. També va voler incidir en les condicions d’insalubritat i inseguretat que es troben molts d’aquests espais.

És cert que necessitem evolucionar una mica. Tenim uns passos soterranis que estan com estan, a part de qüestions d’inseguretat i insalubritat, cal adaptar-los a les persones amb mobilitat reduïda i als cotxets de nadons.

Els comuns van centrar el debat en la petició del trasllat de la via a l’interior. Sebastián Tejada plantejava dubtes sobre com pot afectar aquest fet als ciutadans i a l’economia local del municipi.

Pel que es refereix a Calella, la centralitat de l’estació aporta coses molt importants pel comerç, turisme, mobilitat de la ciutadania en general, que s’han de preservar. Els desplaçament via cap a l’interior podria generar problemes d’una expansió indeguda, no necessària i no desitjable urbanística.

Per part del Govern Municipal, que també va agrair a Esquerra la presentació de la moció, van coincidir a dir si no es planteja a Adif el trasllat de la via, mai ho tindran en consideració. I en referència a la supressió dels passos a nivell, el tinent d’Alcaldia de Territori, Marc Buch, va incidir en la importància de tenir una alternativa que garanteixi l’accés al litoral a tota mena de vehicles de serveis.

Si no demanem que s’estudiï la possibilitat de traslladar la via a l’interior, Adif mai ho tindrà sobre la taula. Per altra banda, explicar que el gran problema que tenim a Calella és que la via fa de barrera, i únic accés que tenim de grans vehicles és el pas a nivell. Hem de garantir que un camió de bombers pugui arribar a la platja. I aquesta és la gran dificultat que tenim en aquests moments.

Des de la CUP també es va donar suport a la moció. El consistori va acordar traslladar tots aquests acords a Adif i al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya. Suprimir els passos a nivell i el trasllat de la via del tren són reivindicacions històriques del municipi i la comarca.

 

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *