El CAP adopta noves mesures per mitigar el cop de la sisena onada

Imatge d'arxiu

Reacció de l’atenció primària a l’augment de l’activitat com a conseqüència de la sisena onada de la Covid. S’ha establert una nova priorització en l’atenció presencial al CAP de Calella, que també s’aplica a la resta de centres de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva. L’objectiu és evitar desplaçaments innecessaris i acumulació de persones a les sales d’espera per tal de reduir el risc de contagi tant dels usuaris com dels professionals.

Al CAP de Calella, es dona especial prioritat als casos Covid i també a la campanya de vacunació. La directora d’Atenció Primària de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, la doctora Imma Morató, ha detallat la resta de casos que s’atendran a les instal·lacions sanitàries:

El que farem és prioritzar l’atenció a la patologia Covid i la que no es pugui demorar. Donarem resposta a aquests casos i també atendrem les embarassades i els controls, a més de les revisions pediàtriques als infants de 0 a 3 anys per controlar i prevenir.

L’objectiu de les mesures és descongestionar l’atenció primària, que està saturada degut a l’explosió de contagis de la sisena onada. I la previsió és mantenir-les durant dos mesos.

En aquests moments hi ha molta pressió per part de la patologia Covid, busquem que hi hagi mans per atendre’ls, i també ho fem perquè als CAP no hi hagi tanta concurrència i risc de contagi. Les mesures les allargarem fins el mes de febrer, si les coses continuen com fins ara.

Des de l’organisme sanitari es recorda que l’atenció no presencial continua activa per diferents canals:

✅ A citasalut.gencat.cat es pot tramitat la baixa i l’alta laboral, també renovar el pla de medicació o fer una consulta per símptomes Covid.

✅ Al portal La Meva Salut es pot obtenir o renovar el pla de medicació, consultar resultats de proves diagnòstiques, informes, descarregar el Certificat Covid Digital, entre altres.

✅ A vacunacovidsalut.cat es pot demanar demanar cita per a la vacunació contra la Covid i descarregar el Certificat Covid-Digital, entre altres.

✅ A contactecovid.cat, en el cas de donar positiu per coronavirus, es poden reportar els contactes estrets i tramitar la baixa laboral.

✅ Al telèfon del CAP o al telèfon 061 de Salut Respon es pot fer qualsevol consulta.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *