El Govern sospesa ampliar la contracta de la brossa per canviar els contenidors fets malbé

contenidors tapats

La concessió a Urbaser va motivar les preguntes de tots els partits de l’oposició en el darrer Ple Municipal, i per primera vegada en temps, el Govern va donar-hi resposta en el mateix fòrum. Així es va poder saber que s’està estudiant una possible ampliació de la contracta per canviar les bateries de contenidors que s’han fet malbé per un problema en el sistema de buidatge. El tinent d’Alcaldia de Serveis Públics, Albert Torrent, va exposar que la primera opció és finançar-ho amb els fons dels Next Generation, però que s’està treballant aquesta alternativa en el cas que no arribin els diners.

Albert Torrent va explicar que l’alternativa passa perquè l’empresa s’encarregui de la instal·lació dels nous contenidors per reemplaçar els que hi ha, per exemple, a la Plaça de l’Església, Vicenç Ferrer o carrer Ànimes.

Estem treballant amb l’empresa per presentar al ple una ampliació de la contracta perquè assumeixin una part de la instal·lació dels nous contenidors que tenen un sistema que permet treure íntegrament la part soterrada amb un camió grua. És un sistema suec que ens ha semblat el més net i també estètic.

En una entrevista a Ràdio Calella TV, el tinent d’Alcaldia de Serveis públics va avançar la intenció del Govern de canviar el model de contenidors, que ara tenen un sistema de buidatge hidràulic, perquè no han donat els resultats esperats. Torrent ja va apuntar llavors que s’estaven mirant opcions que incorporin tecnologia intel·ligent mitjançant sensors que indiquin el nivell d’ocupació.

A instàncies de la CUP, el Govern va donar explicacions públiques sobre el camió de la flota calellenca que no presta servei aquí. Torrent va dir que es deu a un problema del qual tots els partits en tenien coneixement.

És un problema que tenim des de l’inici de la contracta perquè el camió no passava per cap carrer de Calella per la seva amplada. Només podia fer-se servir a la zona hotelera i Riera Capaspre. Es va acordar amb l’empresa que se substituiria per un camió caixa amb grua. És un tema que l’empresa ha endarrerit i jo he aturat fa un anys perquè volem garantir que el camió nou prestarà el servei adient al tipus de contenidor que triem.

Torrent va explicar que els serveis tècnics de l’ajuntament estan analitzant els resultats de l’auditoria de gestió de la contracta amb Urbaser –que assenyalava fins a 38 incompliments i 81 aspectes de millora– per resoldre si se li obre un expedient sancionador. El document encara no s’ha fet públic.

A tot això va dir que no s’encarregarà l’informe econòmic que el Ple va acordar a proposta de Calella en Comú.

Anna Giménez (CeC):

Esperem que l’equip de Govern doni compliment al compromís de l’acord de ple del novembre del 2020 que va aprovar la proposta de resolució per demanar una auditoria econòmica del servei de recollida de residus i neteja viària i una avaluació del control de gestió del servei”.

Albert Torrent (Tinent d’Alcaldia de Serveis Públics):

Una auditoria està feta, que és la que va entregar EMAS, i l’econòmica no l’encarregarem perquè en les converses que hem tingut amb l’interventor ens diu que no tenim cap implicació en aquest àmbit. Nosaltres només li paguem per tona recollida i quilòmetre recorregut.

Segons els comuns, l’auditoria econòmica havia de servir per confirmar si els incompliments de la contracta tenen repercussió en la prestació del servei a peu de carrer i si expliquen “el diferencial de facturació que seria d’esperar”.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

  Accepto la política de privacitat