El Síndic de Greuges creu que no cal que es crei un Defensor de la Ciutadania propi per Calella
![](https://www.radiocalellatv.cat/wp-content/uploads/2016/11/sindic-greuges-e1478623825223-720x340.jpg)
L’Oficina del Síndic de Greuges de Catalunya considera que crear una figura pròpia del Síndic Defensor de la Ciutadania a Calella té avantatges i també té inconvenients. Consideren bo que hi hagi un Defensor més proper al territori, però aquesta mateixa proximitat pot ser un inconvenient a l’hora d’afrontar i gestionar les queixes. Diuen, a més, que trobar el consens en designar la persona també és molt difícil, i que l’equip de treball del Síndic Local no pot ser mai tant ampli ni amb tants coneixements com ho és el del Síndic de Greuges de Catalunya.
![](/banners/categories/Societat.jpg)
Jaume Saura, l’adjunt general al Síndic de Greuges de Catalunya, ha dit que el Síndic català dóna suport a tots els síndics locals que hi ha al país i hi té establerts convenis de col·laboració, però que la feina que fan la pot fer el Síndic de Catalunya perfectament. Així ho ha argumentat Jaume Saura: “L’avantatge més clar és la proximitat. No és el mateix estar a Barcelona que estar a Calella. Però un Síndic Local pot tenir riscos. S’ha de buscar una persona de consens i en poblacions no gaire grans això pot ser més difícil; la proximitat a vegades pot ser un inconvenient, no et dóna distància per analitzar els problemes amb certa objectivitat; després l’equip, perquè aquí treballem 70 persones amb coneixements tècnics molt variats, i els equips dels síndics locals necessàriament són més migrats“.
De moment, mentre no hi hagi Síndic a Calella, seguirà venint l’equip del Síndic de Greuges de Catalunya. I aquest es desplaça demà dimecres a la ciutat per atendre les consultes i queixes dels ciutadans en referencia a una actuació de l’Administració pública o de les empreses que presten serveis d’interès general com ara la llum, l’aigua i el gas.
Les consultes s’atendran a l’Ajuntament Vell però, prèviament, cal concertar l’entrevista trucant al telèfon gratuït 900 124 124 o enviant un correu a l’adreça sindic@sindic.cat. Jaume Saura, l’adjunt general al Síndic de Greuges de Catalunya, ha comentat quines són les queixes que més rep el Síndic a la nostra ciutat. “Sobretot l’àmbit social és el que més queixes presenta, Salut, a la Conselleria, a les llistes d’espera o atenció mèdica. Temes també d’educació, infantessa, accés a l’habitatge… Els temes socials són un 30% de les queixes que rep el Síndic. I hi ha un bon nombre de queixes sobre consum, de telefonia i subministraments de la llar. I moltes d’altres però aquestes són les que més es reben“.
Aquesta actuació s’emmarca dins el conveni de col·laboració que van signar, al juny de 2014, l’Ajuntament de Calella i el Síndic de Greuges de Catalunya, amb la finalitat de promoure i facilitar l’accés dels calellencs i calellenques al Síndic.
Aquí podeu escoltar l’entrevista sencera a Jaume Saura, emesa a l’Info Migdia