El Síndic de Greuges creu que no cal que es crei un Defensor de la Ciutadania propi per Calella

L’Oficina del Síndic de Greuges de Catalunya considera que crear una figura pròpia del Síndic Defensor de la Ciutadania a Calella té avantatges i també té inconvenients. Consideren bo que hi hagi un Defensor més proper al territori, però aquesta mateixa proximitat pot ser un inconvenient a l’hora d’afrontar i gestionar les queixes. Diuen, a més, que trobar el consens en designar la persona també és molt difícil, i que l’equip de treball del Síndic Local no pot ser mai tant ampli ni amb tants coneixements com ho és el del Síndic de Greuges de Catalunya.

Jaume Saura, l’adjunt general al Síndic de Greuges de Catalunya, ha dit que el Síndic català dóna suport a tots els síndics locals que hi ha al país i hi té establerts convenis de col·laboració, però que la feina que fan la pot fer el Síndic de Catalunya perfectament. Així ho ha argumentat Jaume Saura: “L’avantatge més clar és la proximitat. No és el mateix estar a Barcelona que estar a Calella. Però un Síndic Local pot tenir riscos. S’ha de buscar una persona de consens i en poblacions no gaire grans això pot ser més difícil; la proximitat a vegades pot ser un inconvenient, no et dóna distància per analitzar els problemes amb certa objectivitat; després l’equip, perquè aquí treballem 70 persones amb coneixements tècnics molt variats, i els equips dels síndics locals necessàriament són més migrats“.

De moment, mentre no hi hagi Síndic a Calella, seguirà venint l’equip del Síndic de Greuges de Catalunya. I aquest es desplaça demà dimecres a la ciutat per atendre les consultes i queixes dels ciutadans en referencia a una actuació de l’Administració pública o de les empreses que presten serveis d’interès general com ara la llum, l’aigua i el gas.

Les consultes s’atendran a l’Ajuntament Vell però, prèviament, cal concertar l’entrevista trucant al telèfon gratuït 900 124 124 o enviant un correu a l’adreça sindic@sindic.cat. Jaume Saura, l’adjunt general al Síndic de Greuges de Catalunya, ha comentat quines són les queixes que més rep el Síndic a la nostra ciutat. “Sobretot l’àmbit social és el que més queixes presenta, Salut, a la Conselleria, a les llistes d’espera o atenció mèdica. Temes també d’educació, infantessa, accés a l’habitatge… Els temes socials són un 30% de les queixes que rep el Síndic. I hi ha un bon nombre de queixes sobre consum, de telefonia i subministraments de la llar. I moltes d’altres però aquestes són les que més es reben“.

Aquesta actuació s’emmarca dins el conveni de col·laboració que van signar, al juny de 2014, l’Ajuntament de Calella i el Síndic de Greuges de Catalunya, amb la finalitat de promoure i facilitar l’accés dels calellencs i calellenques al Síndic.

Aquí podeu escoltar l’entrevista sencera a Jaume Saura, emesa a l’Info Migdia

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *