Els comerciants de Calella rifaran una panera solidària “Para los valientes”

Ràdio Calella TV avança la iniciativa de l’associació Calella Centre Comercial per contribuir amb la campanya “Para los valientes” que té per objectiu construir un centre d’oncologia pediàtrica de referència mundial, per al tractament i la investigació d’aquesta malaltia rara. Un projecte liderat per l’Hospital Sant Joan de Déu, la Fundació Leo Messi i l’escola de negocis IESE, pel qual s’ha iniciat una campanya de mecenatge. Calen uns 30 milions d’euros per a materialitzar-lo, i les donacions rebudes fins al moment n’han cobert un 13%. Els botiguers calellencs estan organitzant el sorteig d’una panera tant gran com es pugui pels volts de la Festa Major de la Minerva i la Fira de Calella i l’Alt Maresme.

Josep Maria Gallart, membre de l’associació de comerciants i un dels impulsors de la iniciativa, ha explicat a l’Info Migdia de Ràdio Calella TV que començaran fent la crida als empresaris locals perquè hi contribueixin donant productes o fent aportacions econòmiques.

“Hem començat la campanya amb els comerciants i ho hem fet extensiu a altres col·lectius de Calella, com l’ATC, i en un segon terme també volem implicar-hi altres entitats esportives i culturals”, ha comentat Gallart, qui encapçala el grup de treball en el qual hi col·laboren Nieves Tejeda i Jordi Bosch. Ells són membres de les dues famílies calellenques que participen en les diferents iniciatives que es realitzen des de l’Hospital Sant Joan de Déu per aconseguir finançament. Tejeda directament amb l’equip de les polseres Candela, Bosch ha participat en la campanya televisiva de Para los valientes, dedicada exclusivament a finançar el nou centre d’oncologia pediàtrica que serà referència mundial en l’àmbit del tractament i la investigació del càncer infantil, que té la consideració de malaltia rara.

L’equip del centre hospitalari ja ha estat informat de la idea dels comerciants de Calella. De fet, fa unes setmanes van fer-hi una visita. “Vaig contactar amb una de les responsables de la fundació que ens va explicar que volen ampliar l’atenció que es dona als pacients amb aquestes noves instal·lacions, que també aspiren a equipar amb una màquina de radioteràpia de protons. Actualment n’hi ha molt poques al món”, ha explicat Gallart, qui ha posat sobre la taula les xifres d’inversió del projecte. “El SJD Pediatric Cancer Center no s’acabarà amb la construcció de les instal·lacions, que roden els 30 milions d’euros, sinó amb la compra de la màquina, que són altres 30 milions d’euros més”, ha detallat.

Unes xifres que convertiran en simbòlica però no deixarà de ser important l’aportació que es pugui fer des de Calella a través de la panera solidària. Encara no està tancat ni el preu del tiquet ni la tirada que se’n farà; però sí que el sorteig es farà pels volts de la Festa Major i la fira, al setembre. “Els terminis juguen a favor: tenim dos mesos i mig de marge per arrencar la campanya el 15 de juny fins el 15 de setembre. Comptem amb la col·laboraciçó de l’Ajuntament, que segurament ens cedirà l’espai mercat perquè hi exposem la panera i també un estand a la fira”, ha anunciat Gallart.

I en paral·lel, es poden continuar fent donacions individuals per a la campanya de micromecenatge a través del web [paralosvalientes.com]. El repte és arribar als 30 milions d’euros, i de moment s’han fet 3.827 donacions per valor de 4,11 milions d’euros. La guerra contra el càncer infantil encara necessita una bona empenta.

A continuació podeu escoltar íntegrament l’entrevista a Josep Maria Gallart, de l’associació de comerciants Calella Centre Comercial.

Compartir

Potser t'interessa

1 Resposta

  1. Bibi ha dit:

    Soc la avia de la Chloe , gràcies per la vostra colaboracio , per cert la Chloe te 3 anys i 6 mesos .

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.