Els hotels reben les primeres peticions per canviar les reserves de l’Ironman

Esportistes registrant-se en un hotel de Calella

Els participants de l’Ironman Barcelona han reaccionat amb rapidesa a la comunicació oficial del canvi de data de la prova de llarga distància al 30 de setembre. I ho han fet adreçant-se als hotels on tenen contractada la seva estada demanant avançar l’entrada i la sortida per així ajustar-se al nou calendari de la cita esportiva que té el seu epicentre aquí a Calella.

Quan encara no han passat ni 24 hores de fer-se públic i ja oficial l’avançament del triatló per no coincidir amb el referèndum d’independència, diversos hotels de Calella han gestionat el canvi de reserves.

L’Hotel Kaktus Playa, que té un centenar d’habitacions reservades amb motiu de l’Ironman, contempla rebre nombroses peticions sobretot d’hostatges estrangers: francesos o anglesos, també dels països asiàtics. En les últimes hores, ja ha tramitat tres canvis en les dates i expliquen que el cost que d’això se’n podria derivar l’assumeixen els clients.

“Ens van explicar que demanaven el canvi per l’1 d’octubre i no hi ha hagut cap problema. Si ells avancen uns dies no hi ha diferència de preu, però en tot cas, si n’hi hagués, l’haurien d’assumir els clients. Tenim reserves fetes per diferents dies, i l’únic problema que podríem tenir seria que demanéssin canviar-ho pel mateix dia, però ho dubtem”, han comentat des de l’hotel.

També s’han registrat algunes peticions d’avançar la data d’entrada a l’Hotel Marítim, tot i que tenen bona part de la seva planta reservada per als clients de l’Ironman, de fet, des del novembre passat van penjar el cartell de complet. La responsable de les reserves online de l’Hotel Marítim, Laura Janer, ha explicat que els canvis per avançar un dia l’estada han estat puntuals i sobretot de gent de proximitat.

“La major part de reserves que tenim són gent que venen bastants dies, reserves fetes amb molta antel·lació, entre octubre i novembre, poc després d’acabar la cita de l’any passat. El fet que s’avanci un dia no els afecta, però sí que hem gestionat unes quantes modificacions de reserves de clients de més proximitat, que en comptes de dissabte vindran divendres”, ha comentat.

Laura Janer ha destacat que si el client opta per venir un dia més, el cost l’ha d’assumir ell; en cas que sigui només canvi de dies, no hi ha cap problema.

Un cas particular seria el de l’hotel Les Palmeres, que tot i entendre les necessitats derivades del canvi de dates, tindran dificultats per avançar l’estada dels clients que ho sol·licitin per falta de places lliures. Segons s’explica des de l’hotel, la seva alternativa serà reubicar-los en d’altres establiments, de mateixa categoria o superior. En cas superior, el client no haurà d’assumir el seu cost.

“Intentem que l’hotel que ens ajudi amb la recol·locació del client accepti el preu original per no causar-li més problemes. La idea és que no hagin d’assumir cap despesa addcional, tot i que si hi ha problemes de canvis de vol, aquí ja no els podem ajudar”, han comentat des de Les Palmeres.

Però no problemàtica no és general, hi ha casos d’establiments d’allotjament de Calella, com el Pekinaire Bed&Breakfast, on les reserves que tenen són de clients que entraran una setmana abans de la prova.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *