Els trens ja circulen pel nou pont de la Tordera

Tren amb destinació Maçanet-Massanes aturat a l’estació de Calella
Tren amb destinació Maçanet-Massanes aturat a l’estació de Calella

Avui s’ha restablert la circulació ferroviària entre Malgrat de Mar i Blanes, a la línia R1 nord, que portava deu mesos interrompuda per l’esfondrament del pont de la Tordera. Durant aquest temps, els passatgers que anaven fins a la capital de la Selva havien d’agafar el bus que Rodalies havia habilitat per cobrir el tram per carretera. Un veritable maldecap per als usuaris que fan un ús diari de la línia, que a les sis del matí han recuperat la normalitat prèvia al temporal Glòria.

La crescuda del riu Tordera com a conseqüència del temporal Glòria, a finals de gener del 2020, va emportar-se per davant el pont per on passava la línia ferroviària que connecta les estacions de Malgrat de Mar i Blanes. Des de llavors, i durant deu mesos, la circulació de trens ha estat interrompuda i s’ha hagut de cobrir aquest tram mitjançant un servei alternatiu per carretera que immediatament va habilitar Renfe. Per als usuaris, això ha suposat haver de destinar més temps a realitzar el trajecte, fos quina fos l’estació de partida; i molts acabat optant pel transport privat.

Amb una obra complexa tècnicament i una inversió de 8,6 milions d’euros, a càrrec de la Generalitat de Catalunya, a contrarrellotge s’ha estat treballant per reconstruir el pont i restablir la circulació de trens al llarg de tota la línia R1 nord, la que connecta l’Hospitalet de Llobregat i Maçanet-Massanes. El primer que ha passat sobre les noves vies de la Tordera ho ha fet a les sis del matí.

Durant les primeres hores del dia, la circulació ha patit retards de fins a 20 minuts per una incidència tècnica localitzada a l’estació de Sants, a Barcelona, segons ha confirmat Rodalies.

Des de Blanes, l’alcalde Àngel Canosa ha celebrat el restabliment de la circulació i que s’hagi complert el calendari d’obres. Però en una entrevista al Next Matí de la Xarxa ha recordat que la línia pateix un dèficit d’inversió històric i que, mostra d’això, els retards d’avui.

Quan ens diuen que tornem a la normalitat, hem de recordat que també era un servei deficitari per part de l’operador. Ara els combois que surten cap a Barcelona arrosseguen un retard d’uns 20 minuts (…) Fa molts anys que al calaix d’algun departament hi ha el projecte per desdoblar la via i, un cop més, les inversions de Renfe a Catalunya s’han quedat allà.

La interrupció de la circulació pel tram ferroviari entre Malgrat de Mar i Blanes ha coincidit amb moltes setmanes de confinament domiciliari, reduint de forma important la incidència que haguessin pogut tenir les obres en la mobilitat habitual prepandèmia.

L’estructura del nou pont que subjecta les vies de l’R1 té 220 metres. Estan recolzades sobre uns pilars que s’han instal·lat a 40 metres de profunditat respecte el llit del riu, fent-lo més resisent a noves possibles avingudes d’aigua d’una magnitud més gran de les que es van produir a finals de gener.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

  Accepto la política de privacitat