Esquerra demana que es depurin responsabilitats polítiques pel que revela l’auditoria a Urbaser

Imatge d'arxiu
Imatge d'arxiu

L’auditoria a Urbaser conclou que “caldria millorar la implantació del contracte” per als serveis de neteja viària i recollida de la brossa. Identifica 38 incompliments i fa 81 observacions sobre aspectes que caldria millorar. Els resultats han provocat que Esquerra hagi demanat una reunió urgent amb l’alcaldessa i el tinent d’Alcaldia de Serveis Públics, i que també s’hi convoqui als representants de l’empresa. El partit considera que el resultat de l’avaluació constata que hi ha hagut deixadesa per part del Govern Municipal a l’hora de fer el seguiment del contracte i, per això, demanen que es depurin responsabilitats.

En declaracions a Ràdio Calella TV, el cap de l’oposició, Xavier Ponsdomènech, ha dit que s’ha fet un seguiment insuficient de la contracta amb Urbaser i que, davant de les conclusions de l’auditoria interna, cal depurar responsabilitats polítiques.

A nivell polític hauria de tenir conseqüències. Pel que veiem en l’auditoria, el regidor té unes responsabilitats que no s’han exercit. I ens preocupa que sempre que hi ha una problemàtica d’aquesta magnitud, el pes recaigui en un treballador municipal. Aquí, les responsabilitats són polítiques.

Segons Ponsdomènech, si l’Ajuntament hagués contractat del tècnic de Medi Ambient tal com se li ve reclamant des de principis de mandat “no s’hauria arribat aquí”. Els republicans exposen que l’auditoria corrobora que el servei té mancances importants i que les queixes que han vingut fent no són percepcions”.

Ara ja tenim l’auditoria i sabem que les percepcions de les que es parlava són una realitat. Ho hem pogut veure i ho hem anat denunciant cada cop que veiem contenidors malmesos sense arreglar, i tapats amb bosses, carrers bruts, discriminació entre diferents parts de la ciutat… Tenim una problemàtica que ve de lluny i ara el Govern s’hi haurà de posar.

L’avaluació identifica 38 incompliments del contracte. Hi ha aspectes burocràtics i de gestió interna, però també de recursos humans que ha de posar la mateixa empresa. Per exemple, diu l’informe que “no s’evidencia que a la neteja es dediqui el personal que estava compromès a la oferta”. A més, hi ha altres 81 punts dèbils que són millorables. Cap d’ells fa referència al tractament selectiu dels residus, com va confirmar el Govern Municipal a finals de la setmana passada.

El líder d’Esquerra subratlla les conclusions sobre la deixalleria municipal.

No hi ha evidència dels informes mensuals de la deixalleria, només els anuals; i sabem que no té els permisos pertinents. Hi ha coses que no són menors, són qüestions vitals a nivell legal i perquè hi hagi un bon servei de neteja a Calella.

Xavier Ponsdomènech diu que estan disposats a donar un cop de mà per trobar les solucions necessàries per millorar el servei. No obstant això, es mostra queixós per com el Govern Municipal ha gestionat la informació que s’ha traslladat a l’oposició.

Tenim constància que l’auditoria la tenen des de principis d’agost, però no ens la van fer arribar fins la setmana passada, el mateix dia de la visita del MH President Aragonès, coincidint amb la inauguració de la Fira i la Festa Major. Ens molesta que es faci aquest control dels temps en què es dona la informació als partits de l’oposició.

L’auditoria es va encarregar a principis de febrer i el tinent d’Alcaldia de Serveis Públics, Albert Torrent, es va comprometre a publicar-la al web municipal perquè estigui a l’abast de tothom.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

  Accepto la política de privacitat