Gestaigua reclama rebuts de fa tres anys que els titulars podrien haver pagat

Els abonats a qui se li reclama el pagament de rebuts corresponents al segon semestre de l’any 2013, quan Aquàlia en tenia la gestió, hauran d’acreditar el pagament del rebut si ja l’havien liquidat. Tots els que avui dia consten com a pendents i sense reclamar són rebuts no domiciliats. Ara l’empresa mixta encarregada del servei, Gestaigua, vol posar-les al dia.

Aquest mes d’abril, Gestaigua ha notificat a diversos abonats del servei que tenen pendent de pagament un o més rebuts corresponents al tercer o quart trimestre del 2013. Consten com a no cobrats, i en tots els casos els titulars no tenien domiciliat el rebut.

El tinent d’Alcaldia de Serveis Públics, Albert Torrent, ha exposat però que l’anterior concessionària, l’empresa privada Aquàlia, va deixar sense acreditar la titularitat del pagament d’uns 18.000 euros en rebuts. En conseqüència, diu Torrent, s’estan fent reclamacions “en casos puntuals” de deutes que no ho són.

“[Aquàlia] Va girar i cobrar els rebuts domiciliats, però per a la resta, qui no va fer el pagament voluntari, no es van reclamar. Amb una petita dificultat, quan l’empresa va fer el traspàs va deixar un import de 18.000 euros que estan cobrats però que no pot dir a quin abonat corresponia. Això ens genera que l’empresa reclami alguns rebuts que ja estan pagats, encara que són casos molt puntuals”, ha indicat Torrent.

El tinent d’Alcaldia de Serveis Públics admet que el retard de tres anys en la reclamació es tracta d’una “disfunció” que Gestaigua està intentant resoldre. Descarta que això pugui provocar que un abonat hagi de pagar dues vegades pel mateix rebut. “Entenc que si no ho pot acreditar és com si no l’hagués pagat. Tots sabem que la documentació s’ha de guardar com a mínim de 5 anys i, per tant, estic segur que tothom que ha pagat el rebut el guardarà”, considera Torrent.

Puntualitza que la notificació enviada als abonats del servei només alerta del tall en el subministrament en cas d’arrossegar dos rebuts pendents.

El tinent d’Alcaldia de Serveis Públics ha explicat que s’ha donat el termini d’un mes perquè es posin al dia i que Gestaigua facilitarà la liquidació als abonats. “Tenen 30 dies per fer efectiu el pagament del rebut o per demostrar, en aquests pocs casos, que el tenen pagat. Si algú diu que el té però que l’està buscant, no només es respecta el termini sinó que s’allarga, si cal”, ha afegit.

En una entrevista a Ràdio Calella TV, el tinent d’Alcaldia de Serveis Públics i membre del Consell d’Administració de Gestaigua ha confirmat que l’empresa ha assumit el deute històric del servei, que s’eleva als 300.000 euros.

Podeu escoltar l’entrevista íntegra que s’ha emès a l’Info Vespre.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *