La síndica presenta el balanç anual d’activitat

En el primer ple municipal del nou mandat, la síndica municipal ha presentat l’informe anual d’activitat, el primer des que va accedir al càrrec de defensora dels drets de la ciutadania davant l’administració local, el juliol del 2022. Natàlia Costa va explicar que la comunicació amb l’Ajuntament ha millorat, però que la burocràcia continua sent un entrebanc a l’hora de donar una resposta ràpida, clara i resolutiva a les demandes que li traslladen les calellenques i calellencs. Tots els grups municipals li han agrait i reconegut la tasca que està duent a terme, posant en valor l’esforç per donar a conèixer la institució. Des de l’oposició, alguns han posat el focus en les actuacions que ha fet relacionades amb l’empadronament.

En l’últim any, la síndica municipal ha tramitat 25 expedients, no tots resolts en l’actualitat. La informació detallada sobre cadascun d’ells – el motiu del cas i en quin punt es troba – s’ha traslladat a tots els grups polítics municipals, que ahir van escoltar les explicacions de Natàlia Costa en la intervenció que va fer tot just començar la sessió plenària.

En total, he atès 25 casos. En l’actualitat, hi ha 7 casos oberts, 2 en seguiment i 16 tancats, dels quals 3 han estat derivats (….) Hi ha casos pels quals faltaria més claredat, transparència i rapidesa per ser resolts, tot i destacar que la comunicació amb l’Ajuntament ha millorat, però hi ha marge.

Costa va incidir en què les relacions amb el Govern municipal – passat i actual – s’han reconduït i millorat, després d’una arrencada del seu mandat com a síndica municipal, el juliol del 2022, un pèl convulsa.

Tot i no entrar en detalls, sí va donar una orientació general sobre les principals preocupacions o queixes que porten les calellenques i calellencs fins al seu despatx de l’Ajuntament Vell, on fa atenció presencial cada setmana. Explicava que també molta gent l’atura al carrer per exposar-li qüestions que tenen a veure amb neteja i circulació de patinets i bicicletes.

Sobre la tipologia de les queixes, destacar el servei de l’administració general a l’hora de contestar. N’he rebut moltes a peu de carrer o per les xarxes socials, com ara la falta de neteja en zones concretes o la circulació de patinets i bicicletes, que s’han anat comentant a cada departament.

Tots els grups municipals van reconèixer la tasca de Costa – que no està remunerada –, animant-la a seguir-la amb la mateixa determinació i vocació. Esquerra i Calella en Comú Podem van incidir en les consideracions sobre el procediment d’empadronament a Calella que es recullen en l’informe; la CUP va denunciar dèficits en l’accés a la informació pública, i Estimem Calella va preguntar-li sobre com es podrien resoldre els entrebancs amb què es troba en l’exercici de les seves responsabilitats.

Albert Comas (CUP)

Després d’anar al GAIP i no contestar les preguntes que vam fer sobre el servei de neteja; des de la CUP vam demanar empara a la síndica, que va fer molt bona feina però tampoc vam aconseguir obtenir resposta.

Celine Coronil (PP)

Gràcies per la feina que estàs fent i animar-te perquè segueixis en la mateixa línia.

Sebastián Tejada (CECP)

Li demanaria que s’interessés de manera sistemàtica i d’ofici sobre l’empadronament. Hem d’aconseguir que deixi de ser un problema, que sigui conegut el protocol per a tothom, que estigui penjat al web municipal.

Enric Gómez (EC)

L’animem a continuar ajudant als ciutadans de Calella, com fins ara. Li preguntem quines eines li fan falta per oferir una millor atenció en aquest mandat municipal?

Cindy Rando (PSC)

Encoratjar-la a seguir amb la tasca, com fins ara; i agrair-li l’esforç per difondre la figura de la síndica, perquè tothom ho conegui.

Xavier Ponsdomènech (ERC)

Malauradament, l’Ajuntament peca a l’hora de signar els empadronaments, que és un dret de la ciutadania. Estem a la cua dels registres de caire social. Demanar-li a la Síndica que faci el seguiment del protocol establert”

Josep Grima (Junts)

El temps de resposta és un tema complex, nosaltres com a regidors també estem descobrint els temps de l’administració pública i s’han de buscar solucions i posar-les en pràctica.

L’alcalde Marc Buch va sortir al pas de les queixes sobre els tràmits d’empadronament a Calella assegurant que s’està complint “estríctament” el que marca la llei:

El protocol que es va aprovar en el mandat anterior, a finals, està funcionament bé. S’està fent un seguiment estricte del que marca la llei. Estem fent el que toca.

La sindica municipal té el despatx a l’Ajuntament Vell, on fa atenció presencial tots els dimecres al matí, amb cita prèvia, tal com s’indica a la pàgina web municipal. Es pot demanar enviant un correu electrònic a l’adreça sindica@calella.cat.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *