L’alcaldessa demana paralitzar tota l’activitat empresarial de Calella

Imatge del carrer Església en el primer dia de confinament pel coronavirus

Montserrat Candini ha fet una crida a restringir al màxim tots els desplaçaments que no siguin indispensables per cobrir les necessitats bàsiques o acudir als centres de treball considerats essencials. En aquest sentit, demana anar més enllà del que es recull en el decret d’Estat d’Alarma i apel·la a la responsabilitat dels empresaris locals, a qui demana que cessin la seva activitat. Amb això, s’aconseguiria reduir la mobilitat de treballadors que aquest matí, en el primer dia de confinament, han hagut d’acudir als seus llocs de feina, a peu, en cotxe o agafant el transport públic.

L’Ajuntament de Calella ha emès aquest migdia un altre comunicat amb noves recomanacions, en aquest cas, adreçades a l’empresariat local, a qui demana que suspengui tota activitat, sempre que no sigui la derivada de la situació d’emergència sanitària ocasionada pel coronavirus. En queden al marge els comerços d’alimentació i productes bàsics, i també les farmàcies, a més de les activitats que queden recollides en el decret d’Estat Alarma aprovat pel Govern espanyol.

Pel que és competència de l’administració local, s’informa que s’han suspès totes les autoritzacions de tancament de carrer i d’ocupació de via pública, i s’han paral·litzat totes les obres públiques.

A més, s’han ordres a la Policia Local perquè vetlli pel compliment de les mesures de prevenció del contagi, que passen per aconseguir que la població es mantingui confinada i circuli el mínim imprescindible.

Serveis públics de mínims

El decret també recull en quins termes es prestaran serveis mínims a les dependències municipals, quan siguin estríctament necessaris. Queden d’aquesta manera:

Registre general amb una persona d’atenció al públic de 10 a 13h
Secretària general i una persona administrativa
-L’interventor, la tresorera i una persona administrativa
-Responsable de Recursos Humans i una persona administrativa
-Responsable de Noves Tecnologies
-Administrativa de Serveis de Ciutat i Sostenibilitat, i grups de 4 persones a la Brigada d’Obres i grups de 3 persones a la Brigada de Sostenibilitat
-Responsable Àrea de Territori
-A l’Àrea de Política Social es faran 4 torns rotatoris de 2 tècnics, 2 treballadores familiars i 1 persona administrativa

Es tancarà al públic tots els centres de treball, excepte l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, que estarà oberta en horari de registre de 10 a 13h només per a casos d’urgència.

Igualment, el decret suspèn els terminis administratius i el calendari de Juntes de Govern i de Comissions Informatives.

Es crea una bossa de voluntaris

El comitè de crisi ha decidit posar en marxa una bossa de persones que puguin donar suport a l’Àrea de Política Social per a l’atenció de persones en situació de vulnerabilitat. La iniciativa s’ha pres per “la gravetat de l’emergència sanitària” i la necessitat de realitzar una acció coordinada i disciplinada de totes les persones que hi intervinguin.

La bossa es gestionarà de forma conjunta amb Solidaritat i Cooperació. Per participar-hi s’haurà de trucar al número de telèfon 661 026 296. Els voluntaris ajudaran en tasques quotidianes com comprar aliments o fàrmacs, sempre garantint la salut dels receptors.

Compartir

Potser t'interessa

1 Resposta

  1. Albert Pedemonte ha dit:

    Hem d’aguantar a un veí que fa obres a casa seva, amb cops de martell i taladres desde quarts de nou del matí fins a les nou del vespre, mentre duri el confinament?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *