Laroussi anuncia que s’intensificarà el control als patinets elèctrics

Foto: Ajuntament de Calella

Pocs dies després d’haver pres possessió del càrrec, el nou titular de l’àrea de Seguretat i mobilitat de l’Ajuntament de Calella, Soufian Laroussi, ha dit a Ràdio Calella TV que s’intensificarà la campanya de control dels patinets elèctrics per abordar la inseguretat que generen els conductors que infringeixen la normativa. En el que portem d’any, la Policia Local ha interposat 35 denúncies per circular per la vorera o en zones de vianants – on tenen prohibit el pas – o també a conductors que anaven en contra direcció.

La circulació de patinets elèctrics està prohibida al carrer Església o altres illes de vianants, com la que es defineix a l’entorn de les places Església i de l’Ajuntament. Fins i tot al Passeig Manuel Puigvert, tal com recull l’ordenança municipal de circulació, que ja recull les directrius de la normativa estatal aprovada l’any 2021.

Davant la proliferació d’aquests dispositius de mobilitat personal, des de l’Ajuntament s’ha vingut informant de campanyes de control amb una doble direcció: la informació i les crides al civisme amb les accions sancionadores per part de la Policia Local. Ara, el nou regidor de Seguretat i mobilitat anuncia que es faran amb “major contundència”.

Pedagodia ja n’hem fet molta, ara toca acompanyar-lo d’una major contundència en els controls que es fan, amb tot el que impliqui, perquè no volem que aquest sigui un tema que preocupi a la ciutadania. Incrementarem els controls dels patinets elèctrics de manera exhaustiva, sobretot als que circulen en zones peatonals perquè són els que suposen un major perill per a la seguretat dels vianants.

En el que portem d’any, la Policia Local ha posat un total de 35 denúncies a conductors de patinets elèctrics per circular per zones prohibides – carrets peatonals i illes de vianants, o per la vorera –, en contra direcció o per anar amb dos persones muntades sobre el dispositiu.

A partir d’ara, diu Laroussi, la vigilància serà més continuada i amb una presència constatable d’agents a peu de carrer.

Per suposat, la presència dels agents al carrer serà més continuada. La campanya que es feia de manera puntual ara serà continuada durant tot l’any, reforçant els controls a peu de carrer.

L’ordenança municipal de circulació que regula la mobilitat per dins el terme municipal i en concordança amb la normativa es va modificar l’any passat per atendre a la nova realitat sorgida arran de la proliferació dels patinets i els patinets elèctrics. També es va aprofitar per incorporar les noves directrius del Reial Decret del gener del 2021. En aquell moment no es va establir amb caràcter general l’obligatorietat de contractar d’una assegurança de responsabilitat civil a tercer en el cas dels patinets elèctrics, ni tampoc d’haver de portar casc. Explica el regidor de Seguretat i mobilitat que encara no hi ha un criteri uniforme que hi doni base jurídica.

Ara mateix el casc no és obligatori, només una recomanació. Fins que no s’aclareixi quin serà el model homologat, aquest és el ‘quit’ de la qüestió, l’Ajuntament no podrà procedir (…) Hi ha casos com el de Girona, que ho va intentar i ha hagut de fer marxa enrere.

La normativa municipal sí que ho exigeix als establiments de lloguer de patinets i patinets elèctrics. Han d’obligar als seus clients a protegir-se amb casc, tinguin d’edat que tinguin. En el cas d’ús personal, només és obligatori pels menors de 16 anys.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *