L’organització de l’Ironman valora la prova com un gran èxit esportiu i familiar

L’Ironman Barcelona 2016 ha batut records de participació, i l’organització n’ha rebut molt bons comentaris dels triatletes particpants. A més, les inscripcions per la cursa de l’any vinent ja estan obertes, i això que encara falta tot un any.

XOC Esports
Poc més es pot demanar”, ha dit Agustí Pérez, director de l’Ironman que s’ha disputat aquest cap de setmana a Calella. Afirma, satisfet, que ha estat un esdeviment de primer ordre mundial i que els participants han estat molt contents del que s’han trobat a Calella. “Jo crec que la imatge donada aquest cap de setmana ha estat excel·lent. La gent que ha vingut a gaudir de la localitat i de la cursa ha quedat molt sprpresa del que han trobat. I és una bona senyal que ja tinguem feedback del propi participant molt bo. Com sabeu ens arriscàvem i ens la jugàvem amb dos circuits que han funcionat a la perfecció. Ho agraim des d’aquí a totes les institucions que ho han fet possible”.

I tant satisfets acabaven alguns triatletes, que just al arribar a la línia de meta més d’un li demanava a la seva nòvia si es volia casar amb ell. Un fet que, segons Pérez, transcendeix l’aspecte esportiu, ja que es vol cuidar molt la família dels triatletes i oferir-los una bona estada a Calella des de diversos dies enrere, tant a l’esportista com als seus acompanyants. “Que la gent aprofiti aquest repte per demanar a la seva parella que es casin, és un clar exemple que estem davant d’un esdeveniment d’un caràcter diferent. El que hi ha darrera és molt esforç i un repte personal, i la família és molt important, la parella que t’acompanya s’ho mereix tot perquè és qui pateix totes les hores que has d’entrenar i és fantàstic. Els nostres speakers ja estan avesats a això i si no recordo malament hi van haver 5 o 6 peticions, totes elles acceptades, menys mal… Estem molt contents que la gent gaudeixi d’aquest esdeveniment com una festa“.

I segurs que tots els futurs esposos i els altres milers de triatletes van fer tuits o instagrams de la cursa i de Calella. Això suposa un impacte publicitari que l’any passat va ser de prop de 3.000.000 d’euros, i la sensació és que aquest any s’ha superat. Ho ha dit Agustí Pérez: “L’any passat vam fer un estudi d’impacte mediàtic, de xarxes socials i prems aper una empresa alemanya i va donar que l’impacte calculat, que si haguessis de pagar tota aquesta publicitat, el cost seria de gairebé tres milions d’euros. Aquí és on està l’oportunitat i és aquí on demanem que la gent se sumi a aquest esdeveniment i tots plegats en traiem en rendiment que es mereix“.

2.900 triatletes frega el topall que pot acollir l’Ironman de Calella, i això ho marca la magnitud del camp de futbol, on no hi caben més de 3.000 bicicletes, i el circuit de bicicleta, on tampoc hi caben més de 3.000 ciclistes. Un circuit que passa per diferents pobles de la comarca, però aquest any ha estat el primer que s’ha celebrat sense la subvenció que hi destinava el Consell Comarcal del Maresme. Agustí Pérez n’ha tret tota importància, agraint, això si, la col·laboració que hi havia hagut fins ara.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *