Mallol (ATC) garanteix la unitat dels hotelers per rebutjar el turisme incívic

guiris

L’Associació Turística de Calella (ATC) assegura que els hotelers locals són conscients de les conseqüències de donar cobertura a l’anomenat turisme de borratxera o turisme incívic, com prefereix referir-s’hi la presidenta de l’entitat. Isabel Mallol ha dit a Ràdio Calella TV que l’empresariat ve demostrant en els últims anys que en defuig i s’aposta per un model de qualitat i que, en això, “van tots força units”. Fa uns dies, la directora General de Turisme de la Generalitat, Marian Muro, anunciava que “s’expulsarà de l’Agència Catalana de Turisme a les empreses que ofereixin ofertes turístiques tipus Saloufest”. La presidenta de l’ATC, que aplaudeix la decisió, exposa que cap empresa local pot sentir-se’n al·ludida.

Per l’ATC, l’anunci de la Generalitat de retirar certificacions i segells de qualitat a empreses i establiments que promoguin l’anomenat “turisme de borratxera”, no suposa cap daltabaix. Tot al contrari, l’associació d’empresaris turístics de la ciutat considera que aquesta decisió avala l’estratègia de fa anys d’apostar per un model de qualitat i buscant l’excel·lència. Un camí acordat amb l’Ajuntament de Calella.

Isabel Mallol, la presidenta de l’ATC, assegura que els hotelers de la ciutat van de la mà a l’hora de refusar aquestes ofertes. “Tothom se n’ha adonat que Calella no pot acollir certs tipus de turisme que perjudica la imatge i que fan mal, perquè els clients bons no tornen”, ha declarat Mallol.

A tall d’exemple, Mallol ha explicat que fa unes setmanes els hotelers van forçar a l’empresa que el 2014 va portar l’Springbreak a Calella a retirar del seu portal la qualificació de “festa” dels hotels. “Van fer una publicitat online que qualificava els hotels de Calella amb el paradigma de sol, platja i festa. Vam enviar una comunicació als nostres associats, que són tots els hotels, demanant que aquells que no s’hi sentissin identificats reclamessin als seus receptors. Al cap de dos dies ja s’havia tret”, ha afirmat.

La presidenta de l’ATC afirma que l’empresariat local és conscient que ha de fugir de la “trampa” d’acceptar aquest tipus de promocions –que es concentren a principis de temporada– perquè espanten a la bona clientela.

Bones previsions per a l’estiu

La bona nota de la Setmana Santa, en termes d’ocupació, fa créixer les expectatives del sector respecte la temporada turística. Es va fregar el 90% d’ocupació de la planta hotelera que havia obert portes per aquest període festiu.

La presidenta de l’ATC diu que, especialment entre divendres i dilluns, Calella va mostrar-se neta i endreçada, amb una oferta comercial molt potent. Augura una bona temporada, afavorida també per la inestabilitat que es viu en algunes destinacions de la conca de la Mediterrània. “La situació de Grècia i Itàlia, o del nord d’Àfrica, que es veuen afectats per conflictes, fa que de rebot ens toqui a nosaltres com a destinació segura i preparada rebre a qui se’n vol anar de vacances, especialment la gent del nord d’Europa”, ha indicat Isabel Mallol.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

  Accepto la política de privacitat