Territori doblarà les places de “park&ride” a la regió metropolitana de Barcelona

Aparcament de l’estació de Renfe de Calella

Una desena de poblacions maresmenques estan incloses en el mapa d’aparcaments d’intercanvi modal que hi haurà a la regió metropolitana de Barcelona quan s’acabi de desplegar el nou pla director que acaba de presentar el Departament de Territori per promoure la mobilitat sostenible. Són els anomenats “park&ride” que funcionen a prop d’estacions de tren o d’autobús, on els usuaris hi poden deixar el cotxe per acabar de fer el trajecte amb transport públic. A Calella n’hi ha un de gratuït al costat de la Renfe. A la comarca també se n’assenyalen a Arenys de Mar, Caldes d’Estrac, Sant Andreu de Llavaneres, Mataró, Vilassar de Mar, Premià de Mar, Masnou i Montgat.

Un cop s’hagi desplegat el pla director, a la regió metropolitana de Barcelona es passaran de les 12.000 places actuals de park&ride a més de 26.000 places, en un total de 120 estacions de tren o d’autobús, algunes de les quals seran noves.

Font: Departament de Territori

Font: Departament de Territori

S’hi podrà deixar el cotxe i agafar el transport públic. Una modalitat que la Generalitat vol impulsar per promoure la mobilitat sostenible. Per això, farà que les places siguin de pagament per dissuadir aquells que les volen utilitzar per a altres finalitats. Pere Torres és el director de l’Autoritat del Transport Metropolità:

Siguin places gratuïtes o pràcticament gratuïtes per a les persones usuàries del transport públic, i que no ho siguin per aquelles que no l’utilitzen.

El Govern ha aprovat el pla director urbanístic per facilitar el desplegament d’aquest model de mobilitat al territori, però els operadors l’hauran d’executar. En aquest cas, Adif o Ferrocalils de la Generalitat, tal com ha explicat el secretari de Territori, Urbanisme i Agenda Urbana, Francesc Sutrias.

De la mateixa manera que es fan carreteres, places o zones verdes; s’ha creat una nova clau urbanística prescriptiva que preveu aquests usos concrets. És una vocació estructural del territori.

La incentivació dels viatges en transport públic ha de permetre també reduir el consum energètic associat a la mobilitat i el seu impacte sobre la generació de gasos amb efecte d’hivernacle i altres contaminants atmosfèrics. S’espera que es pugui estalviar l’emissió de 23.741 tones de CO2 anuals a l’atmosfera.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *