Bonpreu i Esclat adapta els seus supermercats a les persones amb autisme

Des d’aquest mes de gener, cada dissabte de 15 a 17 h el Bonpreu del carrer Bruguera desconnecta el fil musical i el canal àudio, atura l’ús de la megafonia i tanca les pantalles digitals. Un seguit de mesures que s’emmarquen dins la iniciativa “Hores tranquil·les” per afavorir la compra a les persones amb autisme i hipersensibilitat sensorial. La mesura, que ja s’implementa a tots els establiments de la cadena, s’ha dut a terme conjuntament amb la Federació Catalana d’Autisme per reivindicar la inclusió i l’accés a serveis essencials en igualtat de condicions.

Els supermercats són espais on amb diversos imputs que poden generar malestar a les persones amb multisensorialitat. Llums, colors, molts productes sorolls… estímuls imperceptibles per a la majoria de persones, però que molts cops afecten als que pateixen alguna mena de trastorn. Ara, per afavorir a l’experiència de compra d’aquestes persones el supermercat Bonpreu ha decidit aplicar cada dissabte les “hores tranquil·les“. Susanna Juan responsable de màrqueting i comunicació de Bonpreu, ha exposat que l’objectiu principal de la mesura és que se sentin a gust dins l’establiment.

Els supermercats ja de per si són espais amb molts imputs i el que hem intentat nosaltres – tot i que ja de per si els nostres supermercats són amplis, nets i estan ordenats – és implementar unes mesures perquè aquestes persones amb determinades sensibilitats es trobin més còmodes fent la compra.

De moment, la mesura només s’implementa els dissabtes de 15 a 17 h, coincidint amb la franja horària amb menys afluència d’usuaris als supermercats.

Ja de per si la tria de l’hora és una mesura perquè en aquestes hores és quan hi ha menys afluència de clients i hi ha més pau i tranquil·litat. També desconnectem fil musical, no encenem la megafonia i sobretot intentem disminuir els sorolls que generen l’activitat habitual de l’establiment.

Juan ha explicat que la mesura surt del mateix supermercat després de comprovar que diversos treballadors tenen familiars afectats per alguns d’aquests trastorns i la problemàtica que suposa per a ells anar a comprar.

En aquest cas la iniciativa surt de Bonpreu i Esclat i vam a anar a parlar amb la Federació per tenir el seu suport i assessorament. Tenim treballadors amb familiar afectats per alguna d’aquestes sensibilitats, els hem escoltat i la nostra voluntat és millorar-los l’entorn de compra.

A part d’aquesta campanya, Bonpreu també ha impulsat recentment una iniciativa per facilitar accions quotidianes per a les persones amb discapacitat visual mitjançant unes targetes client adaptades al sistema Braile. Amb aquestes iniciatives Bonpreu reivindica la inclusió i la importància de poder accedir a serveis essencials en igualtat de condicions.

 

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.