Calella en Comú reclama les dades econòmiques de la concessió a Urbaser

Contenidors soterrats fora de servei al carrer Ànimes

Els comuns han reaccionat a l’informe auditat de la gestió que fa Urbaser del servei de recollida de la brossa i neteja viària a Calella. Entenen que dibuixa una “situació greu” pels 38 incompliments contractuals i el llistat d’observacions de millora que, per a ells, corroboren l’opinió generalitzada que el servei es presta de forma incorrecta. En una roda de premsa a la seu del partit, ahir a la tarda, els regidors Juhé i Tejada van reclamar que es realitzi una auditoria estríctament econòmica de la concessió, que era un altre dels compromisos adoptats pel Ple el febrer passat.

Calella en Comú exposa que els incompliments contractuals que confirma l’auditoria de gestió interna tenen repercussió en la prestació del servei a peu de carrer però també a nivell econòmic, i per això reclamen que es realitzi una auditoria que ho aclareixi, tal com anuncia el regidor Sebastián Tejada.

Sembla que la renovació de la flota no s’ha fet, però tampoc els cursos de formació del personal, les campanyes publicitàries, el condicionament de la deixalleria o l’aspecte dels contenidors, que indiquen que no s’ha fet la renovació adequada… I així un llarg etcètera. Pensem que l’estalvi que genera el no compliment de les clàusules del contracte expliquen el diferencial de facturació que seria d’esperar. Ho deixem aquí però esperem que l’auditoria ho clarifiqui.

Pels comuns, el Govern Municipal ha abandonat el control de la concessió tot i ser “l’únic responsable” que el servei es presti de forma correcta i ajustada a la contracta. Afirmen que això evidencia la necessitat de donar musculatura a l’àrea de Medi Ambient amb la contractació d’un tècnic que en pugui fer el seguiment i la supervisió diària.

Com en tot contracte públic és l’únic responsable i té facultats per fer complir el contracte en la gestió econòmica i la gestió i la qualitat del servei. És una obligació. I té la potestat d’implementar sancions o fins i tot substituir, temporal o definitivament el concessionari. No ho hem pogut objectivar i això s’evidencia en els resultats de l’auditoria.

En la roda de premsa a la seu del partit, Calella en Comú ha reclamat que s’apliqui el règim de sancions que es recullen en el contracte i que, en el cas d’incompliments molt greus, exposarien a Urbaser a sancions que van dels 3.000 euros als 30.000 euros.

Josep Maria Juhé assegura que les deficiències que s’han posat de relleu en l’auditoria expliquen l’evolució de les dades de recollida selectiva de la brossa, que marca una línia descendent des de fa 10 anys.

Quan vas a les dades estadístiques t’adones que des del 2010 la selectiva ha anat de baixada. Un tema cabdal per a la sostenibilitat, ara hi apostem pels Next Generation i el discurs va en aquesta direcció, a la ciutat ha anat perdent any rere any qualitat del servei i quantitat de residus recollits selectivament.

Calella en Comú demana una reunió amb l’executiu del PDeCAT i el PSC i l’equip d’auditors per tenir informació sobre aspectes que l’informe no ha acabat d’aclarir.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *