El temporal Gloria complica la mobilitat a tota la comarca

Tram R1 enre Vilassar i Mataró (Foto: Internet)

Dies complicats per a la mobilitat a la comarca pel temporal Gloria i en especial incidència a Rodalies. En les darreres hores s’hi han produït diverses interrupcions del servei per culpa d’aquest episodi mal temps que està patint amb força el Maresme. Aquest matí, ha conseqüència d’aquest temporal els trens de la línia R1 només han pogut circular per via única entre les estacions de Vilassar de Mar i Mataró. El fort onatge i la proximitat de la via amb el front marítim, ha dificultat la circulació i ha causat demores superiors als 30 minuts a tota la línia. Ahir va ser també un dia complicat per a la mobilitat en tren i va haver-hi interrupció en el servei per diverses causes, entre elles el temporal i l’atropellament d’una persona Plaça Catalunya. Però a banda del temporal, els usuaris d’un tren ahir aturat a l’estació de Montgat van viure una situació surrealista.

“Per excés de jornada del maquinista, aquest tren deixa de circular en aquesta estació”. Aquest és el missatge que van sentir els usuaris de Rodalies a l’estació de Montgat (Maresme), en la línia RG1, que finalitza a l’Hospitalet de Llobregat. Quan el tren va arribar a l’estació de Montgat va sonar un avís per megafonia anunciant que el comboi finalitzava el seu servei per excés d’hores del conductor i que els viatgers havien de baixar. Els fets van passar cap a les nou del matí en un tren que anava en direcció Molins de Rei. Les xarxes socials es van omplir de missatges dels usuaris explicant el fet.

Renfe ha reconegut el succés i s’ha disculpat dient que no va ser possible programar un altre tren a causa de les incidències provocades pel temporal. Són declaracions del portaveu de Renfe, Antonio Carmona.

La normativa de seguretat és molt clara, quan s’arriba al màxim de les hores de conducció, el maquinista no pot continuar fent el trajecte. Davant d’aquesta situació, que va venir derivada a Montgat pel temporal i els retards que van alterar els relleus programats. Llavors davant d’aquesta situació el que es va optar va ser, fer baixar a tots els passatgers i el tren apartar-lo a Badalona. D’aquesta manera deixàvem les dues vies lliures a Montgat i minimitzaven retards.

Diuen també que si haguessin decidit esperar l’arribada d’un altre maquinista, hauria afectat tots els trens de la línia, ja que l’estació de Montgat només té dues vies. Renfe també ha informat que per normativa un maquinista no pot sobrepassar un nombre màxim d’hores de servei. Amb tot asseguren que van prendre la mesura per la seguretat dels usuaris i minimitzant les demores.

Al final és una mesura de seguretat. Que el relleu programat es podria haver fet d’una altra manera? Doncs segurament si, però davant les inclemències meteorològiques no vam tenir més opció. Davant d’una incidència sempre el que tractem és de minimitzar l’afectació als nostres clients.

Els viatgers va haver d’esperar al següent tren i molts es queixen que no hi van poder accedir perquè ja era ple.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.