Els mestres estarien més preparats per l’escola a distància en cas d’un nou confinament

Imatge d'arxiu

334 docents de centres públics i concertats catalans han participat en l’estudi fet per la Universitat Ramon Llull, liderat pel calellenc Josep Basart, per conèixer la seva experiència amb l’educació a distància durant el confinament pel coronavirus. En una entrevista al programa La Ciutat, Basart ha afirmat que la majoria reconeixen que no tenien la formació adequada per entomar el repte de la digitalització i que tampoc s’han sentit prou acompanyats. Han hagut de superar una etapa complexa que els ha obligat a posar-se al dia en un temps rècord i que els servirà de cara al futur.

Josep Basart ha exposat que el confinament ha permès que part del cos docent hagi descobert la potencialitat de les noves tecnologies aplicades a l’escola.

Han descobert que és un mitjà que ofereix noves possibilitats i el volen incorporar, hi hagi o no confinaments. Cal pensar que si es dones una altra situació com aquesta, els mestres estarien més preparats.

Abans del confinament, només el 16% dels mestres feien algun tipus d’activitat online amb els seus alumnes. La xifra es va capgirar totalment a partir del 13 de març, amb el tancament de les escoles pel coronavirus. A partir de llavors, el 98% dels enquestats van realitzar videoconferències, encara que no tots van fer activitats d’aprenentatge.

L’enquesta s’ha fet a mestres d’infantil i primària, majoritàriament a dones.

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *