Gestvia encarrega la redacció del projecte de nou aparcament a Can Saleta

Imatge d’arxiu

Calella avança en el seu compromís per a l’ampliació de l’hospital comarcal Sant Jaume encarregant el projecte de redacció del nou aparcament de Can Saleta, que ha de donar servei a l’equipament sanitari. L’alcalde Marc Buch ha confirmat que Gestvia va aprovar el tràmit la setmana passada i que, en paral·lel, s’està negociant amb l’expropiació de l’Hostal Univers amb la propietat. Segons Buch, això demostra que els treballs segueixen sense pausa, encara que dins dels despatxos.

L’Ajuntament de Calella va delegar en Gestvia la responsabilitat del projecte de construcció de l’aparcament de Can Saleta. Una nova bossa en alçada, de 12.000 metres quadrats de superfície i que tindrà capacitat per a unes 450 places, segons l’última estació oficial.

L’obra l’assumeix Calella i és condició sine qua non perquè es faci efectiva l’ampliació de l’hospital comarcal Sant Jaume, que creixerà en espais i serveis. El desembre del 2012, el plenari municipal va aprovar que sigui l’empresa municipal de mobilitat qui s’encarregui del projecte i busqui el finançament. En declaracions al magazine Ona Maresme, l’alcalde Marc Buch, ha confirmat que ja se n’ha encarregat la redacció, en el que és un pas més per avançar en el projecte global de nou centre sanitari.

Està avançant podríem dir a tota màquina (…) Divendres passat, Gestvia va adjudicar la redacció del projecte d’aparcament i estem en negociacions per a l’expropiació de l’Hostal Univers. L’aparcament està en marxa. A més, la Generalitat està fent el Pla funcional i està preparant les bases per licitar el projecte abans que finalitzi l’any.

Buch ha afegit que la comissió bilateral Ajuntament-Generalitat per fer el seguiment del projecte segueix reunint-se de forma periòdica i treballa amb intensitat per complir amb els terminis que ara situen la inauguració del nou Sant Jaume per al 2028, tres anys més tard el previst inicialment.

El pressupost per a l’obra gira a l’entorn dels 36 milions d’euros. S’ampliarà en 15.000 metres quadrats fins arribar als 31.000 d’edifici total, incrementant la capacitat i els recursos hospitalaris, a més de modernitzar les instal·lacions. El centre passarà a tenir 169 llits d’hospitalització s’ampliaran el nombre de quiròfans convencionals, de cirurgia ambulatòria i n’inclourà d’urgències i obstetrícia. El servei d’Urgències preveu créixer fins els 52 boxes i l’hospital de dia fins a les 28 places.

A banda de l’avenç en termes d’atenció sociosanitària, l’anunci de la inversió de 36 milions d’euros per fer realitat el projecte també suposa – segons Buch – una oportunitat econòmica per a Calella.

El nou hospital serà una gran oportunitat per a Calella. Serà l’empresa més gran que hi haurà a la ciutat però en tindrà de satèl·lit – de serveis, de manteniment, de bugaderia… – i ajudarà al dinamisme i al desenvolupament econòmic.

A l’entrevista al programa Ona Maresme, que aquests dies fa ronda a tots els alcaldes i alcaldesses sortits de les passades municipals, Marc Buch ha parlat del repte de mobilitat que afronta la comarca. S’ha referit directament a la pacificació de la Nacional II perquè passi a integrar-se en la trama urbana de totes les poblacions per on discorre. Un projecte que lidera la Generalitat de Catalunya amb l’horitzó fixat en l’any 2026.

Considera molt important que la intervenció es faci de forma consensuada amb el territori.

Demanem que se’ns tingui en compte. Que la proposta que faci la Generalitat sigui consensuada, que no tiri pel dret, que escolti el territori qui coneix la realitat del municipi. A Calella, el Sant Jaume és un carrer de la ciutat però una artèria principal i s’ha de garantir que hi hagi sempre un trànsit fluid.

El projecte de pacificació de l’N-II contempla la construcció d’un carril bici que uneixi totes les poblacions costaners. En el cas de Calella, encara no s’ha definit el traçat.

Buch s’ha mostrat partidari de la petició que ha fet el seu partit (Junts) al Congrés dels Diputats espanyol perquè l’Estat traspassi les competències de Rodalies a la Generalitat de Catalunya.

És evident que si el Govern espanyol no té voluntat d’invertir, perquè per molt que ho posin als pressupostos no ho apliquen, estan fent política buida. Si no tenen ganes de gestionar Rodalies que ens ho traspassin a nosaltres perquè els catalans tenim ganes de tirar-ho endavant i millorar (…) Només que s’hi posés interès, ja seria més eficient.

L’alcalde s’ha compromès amb la sostenibilitat i assegura que marcarà tots els projectes de la seva acció de govern i que, per això, l’àrea estarà gestionada pel regidor adjunt a l’alcaldia Quim Pla, i que es veurà reforçada per la d’Agenda 2030 que assumeix ell directament.

En aquest sentit, ha comentat que gairebé 1,5 dels 5 milions d’euros en ajuts provinents dels fons europeus Next Generation es destinaran a millores en la xarxa de sanejament i aigua potable. “S’han d’evitar les pèrdues i tenir un control sobre el manteiment i els consums”, ha dit Buch, cap d’un govern que acaba de prendre la decisió de tancar les dutxes de la platja per evitar el malbaratament d’aigua.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *