La CUP torna a demanar la dimissió de Torrent

Imatge d'arxiu
Imatge d'arxiu

L’auditoria a Urbaser conclou que “caldria millorar la implantació del contracte” per la prestació del servei de recollida de la brossa i neteja viària a Calella. De fet, llista un total de 31 incompliments i apunta fins a 81 aspectes a millorar. Uns resultats que, segons la CUP, evidencien que el servei “està fora de control” i apunta que hi ha dos responsables: la pròpia empresa i el Govern Municipal que no ha fet una correcta fiscalització de la contracta, que es va adjudicar l’any 2015 i que és per un termini de 12 anys. El partit ha tornat a demanar la dimissió del tinent d’Alcaldia Albert Torrent com a màxim responsable polític de l’àrea.

Marina Juhé, membre de l’assemblea local de la CUP, ha subratllat que l’auditoria exposa “greus incompliments de les obligacions contractuals” quant al servei, els processos de control de qualitat i d’informació, i de correcció d’incidències. I denuncia que tampoc des del Govern se n’ha fet el seguiment i la supervisió que pertocaria.

El servei està fora de control. No hi ha control sobre els processos o de correcció d’errors. Si no ho fas, el servei està fora de control. Tampoc poden conèixer i transmetre la informació sobre el servei i les incidències que hi ha, tampoc poden garantir la millora continua de l’empresa. Per tot això, demanem la dimissió del senyor Albert Torrent per defecció de la seva funció de control de la contracta. Ho vam demanar i ens hi reafirmem.

marina juhéweb

Marina Juhé és membre de l’assemblea local de la CUP

A l’auditoria no s’hi recull cap consideració sobre la gestió de la selectiva, estríctament sobre el tractament que Urbaser fa de la brossa separada que es genera a l’àmbit domèstic, comercial i industrial. Amb tot, la CUP manté que hi ha hagut irregularitats i que ells mateixos n’han aportat proves gràfiques a les píndoles de denúncia que han publicat en els darrers mesos.

No entenem aquesta conclusió (…) Denunciem, i s’ha vist, que als camions de grans tonatge es barreja el contingut dels contenidors. També mantenim, com vam explicar en les píndoles que vam publicar, que un cop arriben a l’empresa es barregen materials de diferents contenidors. En un mateix hi ha bosses de diferents colors. Hi ha imatges en què es veu com es barregen bosses amb diferents continguts.

El partit es remet també a les imatges del conegut com a cas Las Vegas, que va desencadenar l’encàrrec de l’auditoria. I diu que l’empresa hotelera ha presentat un recurs contra l’Ajuntament per la sanció que se li va imposar pel que es va resoldre com una mala praxis en la separació dels seus residus. Un extrem que Ràdio Calella TV no ha pogut confirmar i que el Govern Municipal manifesta que “no en té constància”.

Per l’exposat en l’auditoria i pel “descontentament ciutadà” sobre el servei, la CUP planteja que s’hauria d’avaluar jurídicament la possibilitat de rescindir el contracte amb Urbaser i municipalitzar-lo. Juhé apunta que hi ha motius de pes.

Hi han faltes greus, molt greus… Si llegeixes el plec de condicions hi ha motius, així ho considerem nosaltres.

Amb tot, també ha reaccionat a l’anunci de l’Ajuntament de Calella d’obrir un expedient informatiu a l’empresa concessionària pels incompliments de la contracta. Juhé exposa però que la reacció arriba tard i que mai s’han aplicat mesures de correcció i que, en tot cas, les possibles sancions que se’n puguin derivar són “irrisòries”.

És el que s’ha de fer. A veure què se n’extreu d’aquest expedient. Però fa cinc anys de la contracta, i l’auditoria s’ha hagut de pagar quan s’hauria d’haver fet una feina per part de l’Ajuntament. S’externalitza un servei amb un cost anual de 2,5 milions d’euros en una empresa que té per objectiu la consecució dels màxims beneficis. Ens agradaria quantificar quants diners s’estalvia l’empresa amb tots els incompliments del contracte.

La CUP acusa el Govern Municipal del PDeCAT i el PSC de vulnerar la llei de transparència perquè impedeix o dificulta l’accés a la informació sobre el servei de recollida de la brossa i neteja viària. El partit ho ha posat novament en coneixement de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública, el GAIP, que és un òrgan independent de la Generalitat de Catalunya.

Recordem que al fil de la publicació dels resultats de l’auditoria, també Esquerra va demanar que “es depurin responsabilitats” davant els incompliments detectats. Calella en Comú ha convocat una roda de premsa per aquest dijous.

L’Ajuntament expedienta a Urbaser

El consistori ha informat aquest dimarts que ha obert un expedient a l’empresa concessionària de la recollida de la brossa i la neteja viària perquè “aclareixi els dubtes de l’auditoria”. L’alcaldessa Montserrat Candini ha manifestat avui la voluntat d’ella i del tinent d’Alcaldia Torrent de “clarificar” tot el que sigui necessari i ha anunciat que, en això, seran exigents i rigorosos.

Que nosaltres hem d’exigir a l’empresa, i a totes les concessionàries, que compleixin el contracte, evidentment. Serem rectes i anirem fins al final, segur.

Candini ha confirmat que no se’ls ha notificat per part del Jutjat que Las Vegas hagi presentat un recurs contra la sanció que li ha imposat l’Ajuntament de Calella.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

  Accepto la política de privacitat