La Diputació impulsa un turisme més sostenible i més social

Platja de Calella, arxiu

La Diputació de Barcelona treballa per aconseguir la certificació «Biosphere Responsible Tourism» per a diferents marques com ara la de Costa Barcelona. L’objectiu és donar un impuls a la sostenibilitat del turisme en el territori de la demarcació de Barcelona.

Segons ha explicat la presidenta de l’Associació Turística de Calella, Isabel Mallol, amb aquesta certificació els empresaris tindran unes pautes a seguir per millorar la destinació turística en quant a l’oferta. Es fomenta una actitud responsable en temes molt transversals com ara la compra de productes de comerç just, que es facin servir productes biodegradables, que es vetlli per les polítiques d’igualtat, de conciliació laboral o que es contractin persones amb discapacitat.

Preguntada sobre la precarietat laboral que pateixen sobretot les cambreres de pis d’hotels que denuncien alguns sindicats, Isabel Mallol considera que a Calella no es dona aquesta situació, -o a ella no li consta- perquè la gran majoria dels empresaris turístics contracten directament el personal de neteja. No hi ha, diu Mallol, subcontractació dels serveis de neteja, com sí passa a ciutats més grans com Barcelona: “Tots els empresaris que jo sàpiga contracten directament la plantilla. Hi ha convenis i una llei que ens obliga a que el treballador faci les 40 hores setmanals i si no és així s’apliquen els incentius corresponents”.

D’altra banda, la Diputació també farà entre el 12 i el 21 de maig la «Costa Barcelona Week». Una setmana on es faran diferents activitats i esdeveniments per fomentar l’ocupació turística. En el cas de Calella, i com recorda Mallol, hi ha des de fa temps accions com ara la Fira Renaixentista o la celebració de l’Ironman 70.3 que es farà precisament el 21 de maig.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *