Queixes pel manteniment del Passeig Manuel Puigvert

Tres dels partits de l’oposició han interpel·lat al Govern Municipal sobre qüestions relatives al manteniment i l’atenció que es presta al Passeig Manuel Puigvert, coincidint a demanar que s’adoptin mesures per reforçar-la. Va ser en el torn de precs i preguntes de l’última sessió plenària del curs polític, quan el Govern va garantir que s’està fent l’actuació que pertoca i va anunciar que de cara a la pròxima tardor-hivern es farà la corresponent neteja dels embornals.

Esquerra va posar l’accent en els punts de desguàs del Passeig Manuel Puigvert, recollint les queixes que els han fet arribar alguns ciutadans, tal com va exposar la regidora Míriam Sellés.

Hem rebut comentaris de ciutadans queixosos pel manteniment del passeig i dels embornals, que estan plens, tal com hem manifestat en plens anteriors; a banda dels plataners, com s’ha comentat abans. Volem saber quin és el motiu de la manca de manteniment que portem observant en els darrers mesos.

Una visió de la qual discrepa el Govern Municipal. El tinent d’Alcaldia de Serveis públics, Albert Torrent, va afirmar que el manteniment s’està realitzant de forma correcta i segons el calendari. En aquest sentit, va anunciar que a la tardor es farà la intervenció als embornals.

El manteniment del passeig és el correcte: s’escombra de fulles cada dia, el regs automàtics funcionen i el parterre té la seva jardineria. L’únic que se’ns escapa de les nostres capacitats és el buidatge de sorra dels escocells, tasca que tenim previst fer aquesta tardor-hivern amb una empresa externa.

El regidor Josep Maria Juhé, de Calella en Comú, va requerir informació sobre el grau d’implantació de les mesures per revertir l’impacte del canvi climàtic que es recullen en l’estudi que el consistori va encarregar l’any 2019 a instàncies del seu partit. Va fer-ne un recordatori i va traslladar la pregunta al Govern:

Es parlava de revisar el sistema de reg que passa per dins els canals, augmentant la freqüència en èpoques d’estrès hídric, que és el que ha passat ara; parlava també de l’ovidi, que és un fong que es fa a les fulles i com evitar-ne la defoliació amb una aportació de sofre; de l’efecte que poden tenir-hi elements físics com claus, filferros i focus; del sistema de poda que s’utilitza; o de plantar vegetació que filtri la salinitat de l’aigua de mar. La pregunta és clara, s’ha fet alguna actuació en aquesta direcció?

La resposta també la va donar el tinent d’Alcaldia de Serveis públics, Albert Torrent, novament en la línia d’afirmar que s’estan donant totes les atencions necessàries per garantir la salut d’aquest espai natural a primera línia de mar.

El manteniment i control del reg s’està fent per evitar el malbaratament; el tractament de l’ovidi, em comenten que no és preventiu sinó que s’ha d’esperar a què estigui arrelat; i el que no hem fet és la plantada de tamarius perquè perquè vam considerar que taparien la vista de la balustrada.

De la seva banda, la regidora de la CUP, Núria Freixas, va assenyalar els dèficits en la recollida de la brossa dels contenidors que hi ha al camí de platja, al costat del Passeig Manuel Puigvert. “Estan plens a vessar”, va denunciar.

En relació a això, Freixas va preguntar al Govern si s’ha demanat una compensació a l’empresa adjudicatària per les dues setmanes en què no va funcionar l’escombradora de carrers.

A l’anterior ple vam alertar que degut a l’avaria d’una màquina escombradora, en un període de dues setmanes, a la ciutat només es va prestar el servei amb una màquina. S’ha arribat a demanar una compensació a l’empresa adjudicatària per aquest desajust?

En aquest punt, l’executiu del PDeCAT-Junts per Calella i el PSC va informar que l’empresa adjudicatària Urbaser està en procés de canvis organitzatius interns i que, en tot cas, s’abordarà aquesta qüestió amb la nova gerència un cop passat l’estiu.

El servei es va mantenir amb una màquina, perquè va treballar més hores. Ara hi ha hagut un canvi a la gerència de la UTE, que s’està posant al dia, ha canviat tot l’equip i ja es van notant algunes diferències en el servei. Quan hagi passat la glopada de l’estiu tindrem temps d’asseure’ns i parlar de compensacions per serveis no prestats.

El Govern Municipal ha contractat una empresa externa perquè analitzi els resultats i tanqui l’expedient de l’auditoria feta a l’empresa de recollida de la brossa i neteja de la via pública, segons la qual ha incorregut en 38 incompliments i assenyala 81 aspectes a millorar.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *