Quin calendari es preveu per al nou cobriment de la Riera Capaspre?

riera capaspre cobriment mercadona

El projecte de cobriment de la Riera Capaspre entre les rotondes de la carretera N-II i del Mercadona s’ha activat amb l’encàrrec del projecte per retirar la pila de formigó que encara hi ha a la llera. Resoldre aquest pas previ tindrà un cost de 230.000 euros, segons ha confirmat el tinent d’Alcaldia de Territori, Marc Buch, qui en una entrevista al programa La Ciutat ha avançat quin és el calendari previst per a l’execució del global de l’obra.

La segona fase del cobriment de la Riera Capaspre per dinamitzar el sector, dins l’anomenada zona turística, és un dels compromisos del Govern Municipal del PDeCAT i el PSC per aquest mandat. La idea és executar-la al llarg del 2022, tal com ha confirmat el tinent d’Alcaldia de Territori, Marc Buch.

El nostre objectiu és que a finals d’any estigui el projecte entregat i aprovat, fins i tot licitat; i que el 20222 s’iniciï l’obra. Hem de comptar que s’allargarà un any. Per tant, que a finals del 2022 estigui executada.

L’obra tindrà un cost total de 770.000 euros i l’Ajuntament de Calella ja s’ha assegurat una subvenció que en cobreix més de la meitat. La resta es pagarà amb recursos municipals, tot i que no es tira la tovallola i se seguirà trucant a la porta d’administracions i organismes supramunicipals.

Tenim confirmat que la DIBA ens donarà una subvenció de 487.000 euros per l’execució de les dues obres. Ens falten 280.000 euros que sortiran de recursos propis. Però seguim buscant recursos ja sigui de l’Agència Catalana de l’Aigua o altres organismes.

La intervenció té per objectiu cobrir un tram de 100 metres de la Riera Capaspre, entre la carretera N-II i el carrer Ramon i Cajal, que s’integraran al nucli urbà. En un primer moment no es completarà l’actuació amb la mateixa urbanització superficial que hi ha a la part baixa, que es deixa per a una segona fase.

Amb aquesta primera actuació farem el cobriment amb un tractament superficial pensant en una segona fase, que és quan es farà la urbanització de tot l’entorn seguint el mateix criteri de passeig que a la part de baix.

El tinent d’Alcaldia de Territori ha ressaltat la complexitat de l’obra prèvia per retirar la pila de formigó que subjecta la rotonda de la carretera N-II. Buch ha recordat que es tracta d’un requeriment de l’ACA, que obliga a alliberar les rieres de qualsevol obstacle per tal de cobrir-les.

La normativa de l’ACA diu que en previsió de possibles grans avingudes és que no hi pot haver cap pilar que puguin dificultar la circulació de l’aigua. S’hi podrien acumular deixalles o algun tronc que podrien provocar una inundació (…) S’està acabant de redactar el projecte i és possible que a la part central hi hagi algun sobreeixidor de seguretat, però a efectes pràctics de circulació i visuals, tindrem la mateixa sensació.

El projecte executiu s’ha encarregat a l’estudi d’enginyeria i arquitectura DOPEC per un import de 17.847,50 euros.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

  Accepto la política de privacitat