S’enfila el pas previ per seguir amb el cobriment de la Riera Capaspre

Perllongar el cobriment de la Riera Capaspre fins al carrer Ramon i Cajal és un dels objectius del Govern Municipal per aquest mandat. Es tracta d’un tram de 100 metres, carretera N-II en amunt, que s’integrarien al municipi amb la idea que s’hi pugui reproduir la transformació i dinamització que es va aconseguir amb la primera fase. A la part baixa s’hi va poder completar l’actuació amb la urbanització superficial gràcies als ajuts que van arribar de l’anomenat Pla Zapatero. Per avançar cap aquí, ara s’ha encarregat el projecte per retirar la pila central de la riera que subjecta la rotonda de la carretera N-II.

L’aigua per la riera canalitzada i coberta ha d’estar lliure d’obstacles. És un requeriment tècnic que implicarà que, si es vol perllongar el cobriment fins al carrer Ramon i Cajal, s’hagi de retirar la pila central que hi ha sota la rotonda de la carretera N-II. L’Ajuntament de Calella ha encarregat la redacció del projecte a l’estudi d’enginyeria i arquitectura DOPEC, per un import de 17.847,50 euros.

Es disposen d’uns primers estudis que xifren en aproximadament els 300.000 euros el cost per alliberar d’obstacles la canalització de l’aigua.

Aquest serà el primer pas per poder executar la segona fase del cobriment de la Riera Capaspre, en un tram de 100 metres que passarà a integrar-se urbanísticament al municipi. El consistori estima que l’actuació tindrà un cost de 775.000 euros i, per això, ha demanat subvencions a la Diputació de Barcelona i a l’Agència Catalana de l’Aigua. Ho deia el primer tinent d’Alcaldia de Territori, Marc Buch, el passat novembre del 2020.

Ens acollim a una subvenció que ha tret l’ACA per millorar la seguretat de rieres urbanes. Nosaltres ara el que volem és poder treure el pilar central que hi ha a la rotonda per unificar els dos trams de riera i continuar amb la cobertura. L’objectiu és que amb la subvenció de l’ACA i els diners que hem sol·licitat a la DIBA poder retirar el pilar i cobrir el segon tram.

Segons es va informar, s’havia demanat una subvenció de 480.000 euros a l’Agència Catalana de l’Aigua, que és l’organisme competent en la gestió de les rieres, i altres 295.000 euros a la Diptuació de Barcelona.

Llavors, el Govern Municipal va explicar que es treballava amb un termini d’execució d’obres d’un any, que preveia tenir-les enllestides durant el 2021.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *