Calella en Comú proposa una nova estratègia per a l’abordatge de la segregació escolar

Calella en Comú proposarà al Consell Escolar Municipal l’elaboració d’un Pla Local sobre la segregació escolar. Ho plantegen com un document estratègic que defineixi una intervenció global i coordinada entre tots els agents implicats i comptant amb tots els recursos de què es disposen a Calella. Segons el portaveu dels comuns, Sebastián Tejada, aquesta ha de ser una prioritat per a una ciutat que té un 35% de la població infantil visquent per sota el llindar de la pobresa.

Els comuns apunten que l’acció de l’administració en la lluita contra la segregació escolar no s’ha de limitar a un repartiment equitatiu d’alumnes amb necessitats educatives especials entre els centres públics i concertats, sinó que requereix d’una intervenció que respongui a les situacions de pobresa que viuen molts infants i que també desencadenen en dificultats per seguir amb el procés d’aprenentatge.

En aquest sentit, Sebastián Tejada aposta per tirar endavant un Pla Local amb visió àmplia i que aporti eines i recursos.

No estem discutint dècimes, estem discutint si estem disposats a millorar les condicions perquè els fills de famílies que viuen per sota del llindar de la pobresa, que representen el 35% de la població de Calella, puguin estudiar d’igual manera que els de les famílies acomodades (…) Un Pla de lluita contra la segregació escolar permetria fer molt més del que es fa ara. Abordaria aquestes temes des d’una perspectiva global, amb el lideratge de l’Ajuntament, els Serveis Territorials d’Educació i amb l’acord de la comunitat educativa.

Calella en Comú ha demanat a l’àrea d’Educació que s’incorpori la seva petició a l’ordre del dia del Consell Escolar Municipal que s’ha de reunir a mitjans del mes de novembre. També que  adjunti la documentació de la Sindicatura de Greuges on defensa la redacció de plans locals contra la segregació escolar.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *