La CUP proposa que Gestvia destini el seu sobrant de caixa a impulsar diversos estudis d’interès públic

Aquesta tarda hi ha convocada una reunió del Consell d’Administració de Gestvia, l’empresa municipal encarregada de la mobilitat de Calella i que té atribuïdes competències en matèria de desenvolupament urbanístic. La CUP ha anunciat que hi presentarà una proposta perquè part del romanent que acumula des del 2013 es destini a l’impuls de diversos estudis d’interès públic, vinculats a les energies renovables, la diversificació econòmica i la mobilitat. Calculen un cost total màxim de 100.000 euros, en relació als 800.000 mil euros de què disposa i, amb els quals, es pagaria el trasllat de la seu a la Plaça Bartomeu Barceló.

Marina Juhé, consellera de la CUP al Consell d’Administració de Gestvia, ha explicat que donen suport a la proposta de trasllat, perquè suposa un estalvi molt important de diner públic en relació a la idea inicial de construir un nou edifici per acollir les instal·lacions.

Aquesta inversió d’1 milió d’euros és totalment excessiva, és una barbaritat només plantejar-s’ho. És una inversió necessària però celebrem que sigui finalment de 200.00 euros (…) No s’han de barrejar les coses: les oficines de Gestvia han de ser per a l’empresa i, d’altra banda, estem d’acord en què es faci una sala polivalent però desvincular-la.

És el matís que la CUP fa en relació a la proposta complementària de millores que fa uns dies exposava Calella en Comú, qui va plantejar primerament la idea del trasllat a la Plaça Bartomeu Barceló.

Un cop feta aquesta operació –si així ho aprova el Consell d’Administració de Gestvia–, a l’empresa municipal de mobilitat li quedaran 600.000 euros de romanent que la CUP creu que es poden utilitzar en part per impulsar projectes d’estudi d’interès públic. Encara que no responguin únicament i estrica a les atribucions que té.

Per començar un estudi sobre les energies renovables que determini el pla d’acció a seguir per estendre els sistemes que siguin mediambientalment sostenibles i que, segons recorda Juhé, són rendibles a mitjà termini.

Si realment tota l’energia que consumíssim fos solar, necessitaríem unes 10 plaques per persona. En total, unes 180.000 plaques a tot Calella. Ens preguntem: on es posaran? Quina inversió necessitarem? Quina serà l’estructura? I quines altres alternatives d’energia tenim (…) Ho vinculem a Gestvia perquè és una empresa que funciona, que té tècnics, té menys burocràcia i disposa dels diners, que són del poble. També penso que sortiria més econòmic.

El de les energies renovables és també un dels sectors cap al qual es podria diversificar l’economia local, segons defensa la consellera de la CUP. Sigui com sigui, considera vital avançar cap a un model que surti de la cotilla del turisme de polsera i aprofundeixi en les potencialitats de la ciutat.

No dependre d’un sector econòmic i, dins d’aquest, d’un model tant tancat com ho és el turisme de polsera. Pensem que s’han d’estudiar totes les potencialitats i possibilitats perquè es desenvolupi econòmicament, però d’una manera planificada i entenent tota la seva realitat. Aquest estudi seria la primera pedra per avançar en aquesta direcció.

El tercer dels estudis plantejats té a veure amb la mobilitat i, amb ell, la CUP vol acabar amb les polítiques que s’estan impulsant des del Govern Municipal “de forma desordenada”. L’objectiu seria determinar com i quan es pot aconseguir la total pacificació del centre urbà.

No pots treure els cotxes de la façana litoral o del centre si no crees noves places d’aparcament a la perifèria. Que ara no s’estigui fent no és conseqüent amb el moment polític que vivim perquè, d’una banda, milloraria la qualitat de vida de la gent, i de l’altra, beneficiaria el comerç.

La consellera de la CUP ha dit que la creació de l’anella de circulació amb prioritat per a les biciletes -l’anomenada Zona 20– es queda curta.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.